آشپزی

راز خوشمزگی پودر پیاز + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی پودر پیاز را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه پودر پیاز

راز خوشمزه پودر پیاز و نکاتی برای تهیه پودر پیاز خوشمزه و خانگی همه در این است سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

پودر پیاز به عنوان یکی از پرطرفدارترین ادویه ها به طور موثری برای افزودن طعم و عطر مطبوع به غذاهای مختلف بدون تغییر ظاهر آنها استفاده می شود. این ادویه پرکاربرد را می توان در پخت هر غذایی اعم از سس، سوپ و هر پلو مخلوطی استفاده کرد و طعمی خاص و فوق العاده ایجاد می کند.

پیاز خشک

برای تهیه پودر پیاز، اولین قدم این است که پیاز را خشک کنید. لازم است بدانید که خشک شدن آهسته پیاز می تواند آلاینده های محیط را جذب کند. بنابراین توصیه می شود از روش های سریعتر و مطمئن تری برای خشک کردن پیاز استفاده کنید.

خشک کردن پیاز در فر

ابتدا پیاز را پوست گرفته و بشویید. در مرحله بعد پیاز را به صورت حلقه های نسبتاً نازک برش دهید، اما مراقب باشید که خیلی نازک نشوند تا به سینی فر نچسبند. حلقه های پیاز را در یک حوله کاغذی قرار دهید تا آب اضافی جذب شود. سپس پیاز را در ماهیتابه بریزید و در فری که روی کمترین درجه تنظیم شده است قرار دهید. هر نیم ساعت یکبار پیازها را برگردانید تا کاملا خشک شوند. پس از خشک شدن کامل، ظرف را از فر خارج کرده و اجازه دهید پیازها خنک شوند.

پیاز را در مایکروویو خشک کنید

اولین مرحله برای تهیه پودر پیاز پوست کندن و شستن پیاز است. سپس پیاز را به صورت حلقه های نازک برش داده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس پیازها را در یک ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید و ظرف را به مدت 5 تا 6 دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا پیازها تا حدی خشک شوند. سپس پیاز را از مایکروویو خارج کرده و در تابه بریزید. تابه را با استفاده از همزن روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا پیازها کاملا خشک و نرم شوند.

خشک کردن پیاز با بخاری

ابتدا پیاز را پوست گرفته و بشویید و سپس به صورت دایره ای برش دهید. یک ورق فویل را روی یک صفحه داغ مانند بخاری یا اجاق گاز پهن کنید. اجاق گاز را روی حرارت متوسط ​​روشن کنید و پیازهای خلال شده را روی فویل بچینید. پیاز را چند بار بچرخانید تا کاملا خشک شود.

پیاز را خرد کنید

وقتی پیاز را به هر شکلی که انتخاب کردید خشک کردید، نوبت به درست کردن پودر پیاز می رسد. بلافاصله پس از سرد شدن پیاز خشک را در مخلوط کن یا آسیاب بریزید تا کاملا خرد شده و به پودر پیاز تبدیل شود. اینکه چقدر پیاز را ریز خرد کنید به ترجیح شما بستگی دارد – برخی آن را کاملاً پودری ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر آن را کمی درشت تر می گذارند. تاخیر در آسیاب کردن پیاز باعث جذب رطوبت و نرم شدن پیاز می شود. پیاز نرم خوب آسیاب نمی شود و کیفیت خوبی نخواهد داشت.

نگهداری پودر پیاز

برای حفظ طعم و عطر پودر پیاز برای مدت طولانی، مهم است که آن را در ظرف درب دار گذاشته و در یخچال نگهداری کنید. همچنین پس از هر بار استفاده، درب ظرف را با احتیاط ببندید تا رطوبت وارد نشود و بتوانید به مدت طولانی از پودر پیاز استفاده کنید.

راز خوشمزه پودر پیاز

برای خشک کردن پیازها ابتدا آن ها را از طول نصف کرده و خلال کنید. تقریباً از هر پیاز بزرگی می توان یک قاشق غذاخوری پودر پیاز درست کرد. از خشک کردن پیاز در آفتاب یا خارج از منزل خودداری کنید، زیرا پیاز می تواند میکروب ها را به سرعت جذب کند. در حین خشک کردن پیاز در فر، دما باید کم باشد و زمان خشک شدن بیشتر باشد تا رنگ پودر پیاز تیره نشود. در تمام غذاهای گوشتی به جای پیاز می توان از پودر پیاز استفاده کرد. بهترین نوع پیاز برای خشک کردن و تهیه پودر پیاز پیاز سفید یا زرد است در حالی که پیاز قرمز برای این منظور مناسب نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا