آشپزی

راز خوشمزگی پیتزا کالزونه + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی پیتزا کالزونه را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک پیتزای خوشمزه کالزون

راز پیتزای خوشمزه کالزونه و نکاتی برای درست کردن پیتزا کالزون خانگی خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

پیتزا کالزونه یک غذای ایتالیایی بسیار خوشمزه است که در آن از خمیر پیتزا و رویه های مختلف استفاده می شود. این پیتزا به شکل لقمه درست می‌شود و می‌توان آن را ساندویچ کرد. در ایتالیا، پیتزا کالزون به عنوان یک گزینه سریع و خوشمزه در غرفه های ناهار یا از فروشندگان خیابانی موجود است. این به این دلیل است که خوردن آن هنگام راه رفتن یا ایستادن بسیار آسان است.

در قرن 18 و 19، استفاده از گوشت خوک یا تخم مرغ برای پر کردن پیتزاهای کالزون رایج بود. اما در آمریکا نوع خاصی از پیتزا کالزون پخش می شود که روی آن را با سس مارینارا یا سیر و روغن می پوشانند. این دو نوع پیتزا ایتالیایی و آمریکایی با تفاوت در طرز تهیه و مواد مصرفی با یکدیگر تفاوت دارند.

برای تهیه پیتزا کالزونه می توانید از هر ماده ای که دوست دارید استفاده کنید. همچنین پیتزاها همیشه به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در دنیا شناخته می شوند.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا کالزون

مخمر 1 قاشق چایخوری

4.5 فنجان آرد

نمک 1.5 قاشق چایخوری

روغن مایع یا روغن زیتون 1/4 فنجان

آب سرد 1 و 3/4 پیمانه

مواد مورد نیاز برای تهیه مواد میانی

سینه مرغ پخته 1 عدد

قارچ 1/4 پیمانه

3 وعده ذرت

3 وعده فلفل دلمه ای

سس گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا به میزان لازم

فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا کالزون

برای تهیه خمیر کالزونه ابتدا آرد را در یخچال بگذارید و حداقل 2 تا 3 ساعت بگذارید خنک شود. از ماده فوری استفاده کنید تا نیازی به پردازش نباشد. آرد خنک شده را در ظرفی بریزید و نمک و مایه خمیر را اضافه کنید سپس روغن زیتون را اضافه کرده و مخلوط کنید. آب سرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر جمع شود، اما توجه داشته باشید که ممکن است به آب کمتری نیاز باشد.

خمیر را به مدت 10 دقیقه با همزن خوب ورز دهید تا نرم و یکدست شود. سپس خمیر را در ظرفی که از قبل چرب کرده اید قرار دهید و روی ظرف را سلفون بپوشانید و حدود 1 الی 2 ساعت در جای گرمی بگذارید تا حجم خمیر دو برابر شود.

برای تهیه قیمه کالزون، سینه مرغ را با پیاز و برگ بو بپزید و سپس خلال کنید. قارچ ها را بشویید و در تابه روی حرارت زیاد سرخ کنید. ذرت را بپزید یا از کنسرو ذرت استفاده کنید. فلفل را هم برش بزنید.

برای تهیه سس از سس کچاپ یا گوجه فرنگی استفاده کنید. گوجه ها را در آب بجوشانید و سپس در آب سرد قرار دهید تا مقداری از پوست آنها جدا شود. سپس گوجه ها را در مخلوط کن پوره کرده و در تابه با نمک و سیر تفت دهید تا آب آن گرفته شود.

وقتی خمیر بزرگ شد با دست آن را به 4 قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به شکل گرد پهن کنید. نیمی از هر برش را با سس بمالید و روی پنیر پیتزا بریزید و بقیه مواد را اضافه کنید. سپس نصف دیگر خمیر را روی مواد میانی قرار دهید و کناره های خمیر را با دست بچسبانید و شکل دهید.

پس تمام خمیر را آماده کرده و در سینی فر بچینید. در صورت تمایل روی آن را با برس زرده تخم مرغ بمالید. فر را از قبل گرم کنید و سینی فر را داخل آن قرار دهید. فر را از قبل با دمای 180 درجه گرم کنید و به مدت 20 دقیقه بپزید و سپس از فر خارج کرده و سس کچاپ بپاشید و سرو کنید.

راز یک پیتزای خوشمزه کالزون

قبل از استفاده از سرخ کردن قارچ ها غافل نشوید و از ترشح آب جلوگیری کنید در غیر این صورت ممکن است آب اضافه شده باعث شل شدن خمیر شود.

برای تنوع بخشیدن به مواد می توانید از هر نوع تاپینگ مانند سوسیس، سوسیس یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

نکته مهم در تهیه این پیتزا کالزونه سردی مواد به کار رفته در خمیر است.

برای نرم شدن خمیر یک تابه آب در فر قرار دهید تا با ایجاد رطوبت خمیر نرم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا