آشپزی

راز خوشمزگی ژله خرده شیشه + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی ژله خرده شیشه را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم ژله خرده شیشه

راز ژله شیشه شکسته خوشمزه و نکاتی برای تهیه ژله شیشه شکسته خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

ژله شیشه شکسته یا ژله موزاییکی نوعی دسر ژله ای با ظاهری شیک و شیک است. این ژله نه تنها از نظر ظاهری جذاب است، بلکه طعمی لذیذ و مطبوع دارد که نظر همه را به خود جلب می کند.

برای تهیه ژله نمایشگر که در دستور قبلی به بررسی آن پرداختیم، توصیه می شود از ژله شفاف مشابه ژله آلوئه ورا استفاده کنید تا برش های میوه به خوبی دیده شود. در این دستور از همین نوع ژله استفاده خواهیم کرد اما این بار یک ست ژله رنگی شبیه تکه های شیشه ای خواهیم داشت که ظاهری بسیار دیدنی و جذاب ایجاد می کند. در ادامه با مواد لازم و طرز تهیه این دسر زیبا و خاص آشنا خواهید شد.

عناصر

2 بسته ژل آلوئه ورا

پودر ژله (با رنگ و طعم دلخواه) 3 بسته

2 فنجان بستنی وانیلی آب شده

3 فنجان آب جوش

3 فنجان آب سرد

طرز تهیه ژله از تکه های شیشه

برای تهیه ژله خرده شیشه سه بسته ژله رنگی مختلف هر کدام را جداگانه در سه لیوان آب جوش حل کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا پودر ژله کاملا در آب حل شود.

بعد از حل شدن ژله ها یک فنجان آب سرد به هر کدام اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای سفت شدن سریعتر ژله ها به جای یک لیوان آب سرد از نصف فنجان آب سرد استفاده کنید.

وقتی ژله ها کاملا سفت شدند، آنها را از یخچال خارج کرده و به صورت مکعب های نامنظم برش دهید.

برای تهیه قسمت دیگری از دسر، ژله آلوئه ورا را در آب جوش حل کرده و به جای آب سرد دو پیمانه بستنی وانیلی اضافه کنید و هم بزنید.

برای تهیه ژله از تکه های شیشه، قالب مناسبی انتخاب کنید و پس از خیس شدن آن را برای چند ثانیه در فریزر قرار دهید تا ژله از قالب جدا شود.

مکعب های ژله را داخل قالب بریزید و مقداری ژله بستنی آلوئه ورا به آنها اضافه کنید سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا ژله کاملا ببندد.

بعد از بستن ژله ها باقیمانده ژله بستنی را روی آنها بریزید و در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.

ژله تکه های شیشه با بستنی وانیلی آماده است و می توانید آن را از قالب خارج کرده و سرو کنید. روش دیگر سرو این است که آن را در یک مستطیل بزرگ بریزید و سپس به مکعب های کوچک برش دهید تا برای یک نفر سرو شود.

ژله خرد شده شیشه ای با شیر

برای تهیه مایه ژله ابتدا 150 گرم خامه را با دو پیمانه شیر تازه در قابلمه ای مناسب مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی مخلوط داغ شد 3.4 پیمانه شکر اضافه کنید و صبر کنید تا شکر کاملا در مخلوط حل شود. پس از حل شدن شکر، مقداری وانیل به آن اضافه کنید و مخلوط را از روی حرارت بردارید.

پودر ژلاتین را در ظرفی جداگانه با آب سرد مخلوط کنید و بگذارید اسفنجی شود. سپس آن را در یک حمام آب گرم کنید تا به مایع شفاف تبدیل شود. بعد از خنک شدن آن را با مخلوط شیر ترکیب کرده و در آشپزخانه قرار دهید تا کاملا خنک شود.

بقیه مراحل ژله سازی را طبق دستور ژله تکه شیشه ای انجام دهید و در نهایت ژله قالب زده را در ظرف مناسب سرو آماده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا