آشپزی

راز خوشمزگی ژیگو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی ژیگو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز ذائقه گیگو

راز ذائقه گیگو نکاتی برای پختن جیگو رستوران حرفه ای چیست؟ سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

گیگو یک معجون فرانسوی است که از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می شود و معمولاً در مهمانی ها و جشن ها به مقدار زیاد مصرف می شود. این غذا طعم بسیار لذیذ و متفاوتی دارد که هر مهمانی را خوشحال می کند. اگرچه ممکن است تهیه ژیگو دستور پخت مفصل و کمی پیچیده ای داشته باشد، اما با رعایت توصیه ها و انجام آزمایش های مکرر می توانید به مهارت لازم برای تهیه این غذا دست پیدا کنید.

در تهیه گوشت باید به گونه ای تهیه شود که از تمام عناصر و طعم گوشت استفاده شود و بوی نامطبوع آن از بین برود. همچنین از مهمان نوازی و زمان بندی مناسب در روش پخت استفاده کنید تا گوشت خوب پخته شود اما خیلی سفت نباشد.

با رعایت اصول ساده و انجام تمرینات مکرر می توانید به راحتی بر تهیه این غذای شگفت انگیز مسلط شوید و در هر مناسبتی با اطمینان آن را ارائه دهید.

مواد لازم برای پخت جیگو

1 پای بره

سیر 1 بوته

کمی پیوند نعناع و ترخون

100 گرم کره

نمک و فلفل به میزان لازم

روغن به میزان لازم

آموزش پخت جیگو

برای تهیه ژیگو ابتدا گوشت را با دقت تمیز کرده و چربی اضافی آن را جدا کنید. نظرات در مورد ترجیح استفاده از گوشت بر استخوان در ساخت جیگو متفاوت است. برخی از افراد ترجیح می دهند جیگو را با استخوان بزرگ بپزند، در حالی که برخی دیگر استخوان را خارج می کنند.

بعد از تمیز کردن گوشت با چاقو سوراخ هایی روی گوشت ایجاد کنید و در هر سوراخ یک حبه سیر و کمی ترخون بریزید. این عمل طعم گوشت را بهتر کرده و در فرآیند پخت بهتر ترکیب می شود.

تابه ای را روی شعله گاز بگذارید و روغن را در آن گرم کنید. سپس تکه های گوشت را یکی یکی در روغن تفت دهید و حرارت را تنظیم کنید تا گوشت به طور یکنواخت سرخ شود.

پس از تغییر رنگ گوشت، رب را به گوشت اضافه کنید و با کمی تفت دادن، طعم آن را تازه کنید. سپس چهار پیمانه آب به گوشت اضافه کنید و حرارت را کم کنید. گوشت را بگذارید تا آرام آرام بپزد و تازگی خود را از دست ندهد. در آخر نمک و فلفل را به دلخواه اضافه کنید و وقتی گوشت کاملا پخته شد و آب آن گرفته شد از روی حرارت بردارید و گوشت را به صورت گرد برش دهید.

بعد از اینکه آب قابلمه کاملا تبخیر شد مابقی سس را روی گوشت بریزید و سرو کنید. از سبزیجات مختلف مانند سیب زمینی برای گرم کردن مناسب اطراف کلاله استفاده کنید. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس آن را به همراه سیر سرخ کرده و در نزدیکی جیگو قرار دهید تا این دستور عالی را تزیین کنید.

راز ذائقه گیگو

همچنین می توانید سبزیجات تازه و پوره سیب زمینی را با جیگو سرو کنید و با سس کره بریزید و همه طعم ها را با هم ترکیب کنید.

نکته مهم در فرآیند پخت جیگو این است که به هیچ وجه نباید آن را به شکل گوشت پخته دستکاری کنید. بهتر است شیگو را با احتیاط تفت داده و با آب کمی به درستی بپزید.

توصیه می شود هنگام اضافه کردن آب، آب را به آرامی به قابلمه اضافه کنید تا روی گوشت نریزد و از میزان آب مورد نیاز اطمینان حاصل شود.

استفاده از رزماری که یک گیاه معطر است برای این روش پخت گوشت بسیار مناسب است و طعم خاصی به غذا می دهد.

طرز پخت ژیگو رستورانی طرز پخت ژیگو پای گوسفندی طرز تهیه ژیگو معمولی طرز پخت ژیگو مرغی طرز پخت ژیگو ماهیچه ای طرز پخت ژیگو در فر,ژیگو گوشت گوسفند طرز تهیه ژیگو بلوچی

طرز تهیه جیگو در فر

روش دیگری برای پخت جیگو در فر وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید:

ابتدا فر را روشن کنید و روی 160 درجه قرار دهید تا گرم شود.

همان کارهایی را که برای بهبود طعم جیگو انجام دادید انجام دهید (از جمله سوراخ کردن گوشت و قرار دادن حبه های سیر و ترخون در سوراخ ها).

بعد از گرم شدن فر، سینی کوچکی را با روغن چرب کرده و سیب زمینی ها را مکعبی درشت خرد کرده و حبه های سیر را روی آن ها بچینید. گوشت را روی این مخلوط قرار دهید.

کره را آب کرده و با برس روی گوشت بمالید. سپس به دلخواه روی آن نمک و فلفل بپاشید و دو پیمانه آب اضافه کنید. تابه را با مخلوط در فر قرار دهید تا گوشت پخته شود.

گوشت را با چاقو تست کنید تا پخته شدن آن را بررسی کنید. اگر چاقو به راحتی داخل گوشت رفت و لطافت گوشت را حس کردید یعنی گوشت پخته شده است.

زیگزاگ را از فر خارج کرده و به صورت کامل برش بزنید یا در بشقاب سرو بچینید. همچنین آب های مانده در تابه را روی گوشت بریزید تا از طعم دلچسب آن بهره ببرید و از این غذا لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا