آشپزی

راز خوشمزگی کباب حسینی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کباب حسینی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز کباب خوشمزه حسینی

راز کباب خوشمزه حسینی و هنر کباب کردن حسینی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

کباب حسینی یکی از انواع کباب ایرانی است که با ترکیب مواد اولیه مختلف روی سیخ های چوبی درست می شود و در تابه با سس مخصوص پخته می شود. مزیت این کباب این است که نیازی به استفاده از گریل نیست و به راحتی می توانید از طعم مطبوع آن لذت ببرید.

طرز تهیه کباب حسینی خوشمزه نیاز به مهارت آشپزی پیچیده ای ندارد و فقط باید دستورات آن را رعایت کنید و روش درست رشته کردن مواد را یاد بگیرید. این کباب با افزودن پیاز، فلفل، گوشت و دنبه روی سیخ های چوبی تهیه می شود و طعم فوق العاده و بی نظیری دارد.

مواد لازم برای تهیه کباب حسینی

نیم کیلوگرم گوشت گوسفند

1 عدد پیاز قرمز

3 سر پیاز سفید متوسط

2 عدد گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی 1 قاشق

نمک به میزان لازم

یک قاشق چایخوری فلفل سیاه

فلفل قرمز به میزان لازم

نصف قاشق چایخوری زردچوبه

لیمو ترش 1 عدد

2 قاشق روغن زیتون

زعفران آبیاری شده به میزان لازم

طرز تهیه کباب حسینی

شروع کار درست کردن کباب حسینی خوشمزه مناسب برای مهمانی با شستن گوشت گوسفند شروع می شود سپس گوشت را به اندازه کباب چنجر برش می دهیم و کنار می گذاریم. برای طعم دادن به گوشت، پیاز سفید را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

گوشت و پیاز را در ظرف بزرگی بریزید و مخلوط کنید سپس زعفران را روی مخلوط گوشت بریزید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.

برای مزه دار کردن گوشت توصیه می شود روغن زیتون، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک را به گوشت اضافه کنید و با دست مخلوط کنید سپس روی کاسه را سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید تا یک شب بماند.

توجه: برای بهترین نتیجه، مواد باید بیش از 12 ساعت در یخچال بماند.

سپس سیخ های چوبی را در آب می گذاریم تا خیس بخورد. پیاز قرمز را پوست گرفته، ربع خرد کنید و کنار بگذارید. فلفل را بشویید و دانه های داخلی آن را جدا کنید و به حلقه های پیاز برش دهید. گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای برش دهید. گوشت مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و سیخ های چوبی را آبکشی کنید.

برای تهیه کباب حسینی ابتدا یک ورقه فلفل را به سیخ بکشید سپس گوشت و دنبه و پیاز قرمز و فلفل را پشت سر هم نخ کنید.

سیر را خلال کرده و کنار بگذارید. تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و روغن اضافه می کنیم و ته آن یک خلال پیاز می گذاریم و برش های گوجه فرنگی را روی آن می چینیم.

برای تهیه سس مخصوص، پیاز باقی مانده را نگینی خرد کرده و در تابه ای با روغن تفت دهید تا شفاف شود.

سپس زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید تا با پیاز یکدست شود. پوره گوجه فرنگی را به گوشه تابه اضافه کنید تا بوی خامی آن از بین برود و سپس با پیاز مخلوط کنید.

یک فنجان آب به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید، حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید و دارچین، زعفران و آبلیمو را اضافه کنید تا سس غلیظ شود.

سپس سیخ های کباب را روی گوجه های داخل تابه می چینیم و سس مخصوص را روی مواد می ریزیم و درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم کباب حدود 40 دقیقه بپزد.

بعد از پخت نمک به مواد اضافه کنید و 10 دقیقه صبر کنید. حالا کباب حسینی آماده است، سیخ ها را در بشقاب سرو قرار دهید و مابقی سس را روی آن ها بریزید و سرو کنید.

راز کباب خوشمزه حسینی

کباب حسینی نه تنها به خاطر روش طبخ متمایزش شناخته شده است، بلکه طعم دادن به گوشت با ادویه، کنار هم قرار گرفتن گوشت با پیاز و فلفل و استفاده از سس لذیذ آن را به یک کباب خاص و منحصر به فرد تبدیل کرده است که طعم و مزه آن را به خود جلب می کند. بدون شک به یادگار بماند بد نیست بدانید که این کباب به راحتی در منزل تهیه می شود و نیازی به کباب کردن نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا