آشپزی

راز خوشمزگی کروسان + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کروسان را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز کروسان های خوشمزه

راز کروسان های خوشمزه و نکاتی برای تهیه کروسان های خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کروسان های کوچک با بافت نرم و ظاهر دلپذیر خود جزء لاینفک صبحانه بسیاری از مردم در سراسر جهان هستند. این نان خوشمزه و پرطرفدار که به راحتی در خانه تهیه می شود، تنوع زیادی دارد. ما دستور پخت کروسان شکلاتی را در اینجا به اشتراک گذاشته ایم، اما شما همچنین می توانید این نان های خوشمزه را با مواد مورد علاقه خود سفارشی کنید.

عناصر

یک و دو سوم آرد

یک قاشق چایخوری مخمر فوری

دو قاشق غذاخوری شکر

یک چهارم فنجان آب ولرم

یک چهارم فنجان شیر کم چرب

150 گرم کره

دو زرده

یک چهارم قاشق چایخوری نمک

شکلات چیپسی به میزان لازم

نحوه تهیه آن

برای شروع درست کردن کروسان، ابتدا مایه مایه، آب گرم و کمی شکر را در ظرفی بریزید و مخلوط کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند تا مایه فعال شود.

در قابلمه ای دیگر باقیمانده شکر، نمک، شیر و کمی کره را روی حرارت می گذاریم تا کره آب شود سپس محتویات قابلمه را به ظرف دیگری منتقل کرده و آرد را اضافه می کنیم. پس از هم زدن اولیه، مخمر فعال شده را اضافه کرده و با دست هم می زنیم تا خمیر نرمی به دست آید.

خمیر را به مدت پنج دقیقه ورز دهید و به شکل توپ درآورید و در ظرف روغنی قرار دهید. روی کاسه را بپوشانید و به مدت یک ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. سپس روی کاسه را با فویل یا پلاستیک بپوشانید و به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید.

با کره باقی مانده به ضخامت یک سانت بمالید و در فریزر بگذارید تا خنک و سفت شود.

سطح کار را با کمی آرد بپوشانید، خمیر را با وردنه باز کنید و کره سرد را وسط خمیر قرار دهید. لبه های خمیر را روی کره بگذارید و بچسبانید. خمیر را چند بار تا کرده و به چهار قسمت تقسیم کنید.

خمیر تا شده را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت خمیر را از یخچال خارج کرده و با وردنه آن را پهن کنید. مراقب باشید کره از خمیر خارج نشود. خمیر را دوباره تا کنید و 30 دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید. این کار را چند بار تکرار کنید و در مرحله آخر خمیر را در کیسه فریزر بپیچید و بگذارید یک شب در یخچال بماند.

پس از استراحت نهایی خمیر را روی سطح کار نازکی پهن کرده و به صورت مثلث برش دهید. تکه های شکلات را در وسط خمیر قرار دهید و خمیر را به آرامی از سمت پهن به سمت باریک رول کنید.

خمیر آماده شده را در سینی فر قرار دهید

راز کروسان های خوشمزه

برای رسیدن به نتیجه دلخواه هنگام تهیه کروسان، دمای پفک نباید خیلی پایین باشد، زیرا خمیر سرد باز شدن را مشکل می کند و در نتیجه کروسان ها بافت پف دار و عسلی خود را از دست می دهند. برای حفظ دمای مطلوب هنگام کار با خمیر، میز کار باید کمی سرد باشد.

پس از پخت کروسان ها، بهتر است اجازه دهید کاملا در دمای اتاق خنک شوند. سپس از یک چاقوی تیز و دندانه دار برای برش استفاده کنید. استفاده از یک چاقوی بی کیفیت یا یک چاقوی بدون دندان می تواند کروسان ها را هنگام برش خرد کند.

وقتی کروسان را برش می دهید، باید بافت لانه زنبوری را ببینید. این قوام به معنای حباب های هوای مناسب و یکنواخت داخل خمیر است که نشان دهنده پخت موفقیت آمیز کروسان است.

تاریخچه نان کروسانت

باگت، کروسانت و شکلات از زمان های قدیم بخشی از صبحانه سنتی فرانسوی بوده است. گفته می شود تولید کروسانت به سال 1683 برمی گردد و اولین شواهد مستند از کروسانت در فرانسه مربوط به نانوایی آگوست زانگ در سال 1800 است.

کروسان ها که برخی به آن ها کروسان نیز می گویند، در سال 1920 به عنوان محصول ملی فرانسه شناخته شد. در ابتدا کروسان ها یک محصول لوکس در فرانسه به حساب می آمدند اما در پایان قرن نوزدهم جای خود را در سفره های طبقه متوسط ​​پیدا کردند. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا