آشپزی

راز خوشمزگی کوکو لوبیا سبز + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کوکو لوبیا سبز را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه کاکائو لوبیا سبز

راز کاکائو لوبیا سبز خوشمزه و نکاتی برای تهیه کاکائو لوبیا سبز خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

نارگیل لوبیا سبز خرد شده یکی از دستور العمل های آسان و خوشمزه ای است که می توانید با گوشت چرخ کرده درست کنید. هنگام تهیه این کوکو از انواع سبزیجات استفاده کنید و حتما از حبوبات و سایر مواد آبدار مواد خودداری کنید. همچنین گوشت چرخ کرده را از فریزر خارج کنید تا یخ نزند و اگر آب اضافی داشت آن را آبکش کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. کاکائو لوبیا سبز یک انتخاب عالی برای ناهار یا شام است زیرا حاوی لوبیا سبز با طعم بسیار لذیذ و مغذی است که می توانید با نان تازه سرو کنید.

عناصر

لوبیا سبز ریز خرد شده 500 گرم

گوشت چرخ کرده 200 گرم

1 عدد پیاز

2 عدد هویج آب پز

2 عدد سیب زمینی سرخ کرده ناگینی

تخم مرغ 5 تا 6 عدد

بربری 1 قاشق غذاخوری

زعفران ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

نحوه تهیه آن

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سفید شود. سپس گوشت و ادویه و نمک را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و خوب سرخ شود. سپس از روی حرارت بردارید. لوبیا سبز را ریز خرد کرده و در زودپز بریزید. برای جوشاندن آن را در آب می گذاریم و می گذاریم بجوشد و نرم شود یا در سبد ریخته و در قابلمه می گذاریم، ته قابلمه کمی آب می ریزیم و درب قابلمه را می بندیم.

سپس هویج را پوست بگیرید و با کمی آب بگذارید تا پخته شود و پس از پخته شدن آن را به قطعات کوچک برش دهید. سیب زمینی ها را پوست گرفته و مکعبی می کنیم و در کمی روغن تفت می دهیم تا خوب سرخ شده و نرم شوند. سپس از قالب خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود.

سپس تمام مواد خنک شده را در ظرفی بریزید و تخم مرغ، ادویه، زرشک و زعفران را اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید. اگر مواد خیلی شل بود، می توانید یک قاشق غذاخوری آرد سفید یا آرد سوخاری اضافه کنید.

در مرحله بعد، کف تابه را با کمی روغن گرم کنید تا داغ شود و سپس مواد کاکائویی را داخل تابه پخش کنید تا به طور یکنواخت در همه جا پخش شوند. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و در تابه را ببندید تا یک طرف کوکو پخته شود، سپس آن را برگردانید و درب تابه را باز بگذارید تا مواد پخته شوند.

راز خوشمزه کاکائو لوبیا سبز

بربری را می توان در انتهای کوک به عنوان تزیین قرار داد.

اضافه کردن زعفران به ذائقه شما بستگی دارد.

می توانید سیب زمینی رنده شده را نیز به مواد اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه کاکائو ساده لوبیا سبز

لوبیا سبز 500 گرم

1 عدد سیب زمینی بزرگ

4 عدد تخم مرغ

1 عدد پیاز متوسط

سیر 1 حبه

روغن مایع به مقدار لازم

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کاکائو ساده لوبیا سبز

ابتدا پیاز را ریز خرد کنید. سپس ظرف مناسبی را روی اجاق بگذارید و کمی روغن داخل آن بریزید. پس از داغ شدن روغن، پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم شود و کمی تغییر رنگ دهد.

پس از شفاف شدن پیازها، مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و ادویه ها نرم شوند. در همین حین لوبیا سبز را خرد کرده و به پیاز اضافه کنید. لوبیا سبز را کمی تفت می دهیم تا آب اضافی آن تبخیر شود.

بعد از اینکه لوبیا سبز کمی سرخ شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید تا لوبیا سبز و پیاز سرخ شده خنک شود. در مرحله بعد سیب زمینی ها را ریز خرد کنید و در کمی روغن سرخ کنید تا قهوه ای شوند. سپس سیب زمینی ها را کنار بگذارید تا له شوند.

وقتی لوبیا سبز و سیب زمینی خنک شدند، آنها را در یک کاسه بزرگ و جادار بریزید. سپس سیر را رنده کرده و مقداری نمک و فلفل به بقیه مواد اضافه کنید. تخم مرغ ها را در ظرفی جدا بشکنید و خوب هم بزنید سپس به مواد اضافه کنید.

در آخر یک تابه مناسب را روی اجاق قرار دهید و داخل آن روغن بریزید. پس از داغ شدن روغن، مخلوط کاکائو را یکدفعه داخل تابه بریزید، سپس با قاشق آن را صاف کنید و اجازه دهید زیر کاکائو قهوه ای شود.

بعد از اینکه قسمت پایینی نارگیل سرخ شد، آن را با چاقو به قسمت های مساوی تقسیم کرده و برگردانید تا طرف دیگر نارگیل سرخ شود. وقتی لوبیا سبز آماده شد، آن را با گوجه فرنگی، ترشی و نان سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا