آشپزی

طرز تهیه نان پیده +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان پیتا

نان پیده یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه در ترکیه است که معمولا در ماه رمضان تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه نان پیتا برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای نان
شیر نر 300 گرم
خمیر مخمر 8 گرم
ارد 4 فنجان
قند 50 گرم
روغن مایع 30 گرم
نمک ½ قاشق چایخوری
مواد تشکیل دهنده دستمال
یک تخم مرغ 1 قطعه
عصاره وانیل 2 تا 3 قطره
زعفران آب پز 1 قاشق چایخوری
کنجد کافی

طرز تهیه نان پیتا

مرحله اول

برای تهیه یک پای خوشمزه ابتدا شیر را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط سازگار شود. سپس مایه خمیر و 1 قاشق غذاخوری شکر را در یک لیوان مناسب بریزید.

مرحله دوم

حالا شیری که به دمای محیط رسیده را به خمیر مایه اضافه می کنیم سپس روی آن را با نعلبکی می پوشانیم و اجازه می دهیم مایه 10 دقیقه بماند. سپس ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم و نمک و آرد و شکر باقی مانده را داخل آن می ریزیم.

سطح سوم

در این مرحله روغن مایع را به همراه خمیر مایه تمام شده داخل کاسه می ریزیم سپس با دست خوب ورز می دهیم تا خمیر نرم و چسبناکی به دست آید. سپس خمیر را روی سطح کار گذاشته و باز می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را از هر طرف به سمت وسط تا می کنیم تا به شکل مربع در بیاید. در مرحله بعد خمیر را ورز می دهیم سپس داخل کاسه را با کمی روغن چرب می کنیم و خمیر را در ظرف می گذاریم. سپس روی کاسه را با سلفون یا حوله بپوشانید.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای اتاق استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود. بعد از این مدت دست ها را با روغن چرب می کنیم سپس خمیر را از ظرف خارج کرده و روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به ۲ یا ۴ قسمت تقسیم می کنیم سپس هر قسمت را با وردنه باز می کنیم. سپس سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس خمیر را با فاصله از هم در سینی می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی خمیر را با پلاستیک فریزر می پوشانیم و دوباره به مدت 20 تا 30 دقیقه استراحت می دهیم. سپس فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن می کنیم و می گذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

حالا مواد دستمال را درست می کنیم. برای این منظور کاسه ای مناسب انتخاب می کنیم سپس تخم مرغ را به همراه وانیل و زعفران دم کرده ریخته و هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند و با یک دست با قلم مو روی خمیر می زنیم.

مرحله نهم

حالا با نوک انگشتان خمیر را به دلخواه فرم دهید سپس مقداری کنجد به عنوان تزیین روی خمیر بپاشید. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 15-20 دقیقه در فر می گذاریم تا بپزد.

مرحله دهم

در آخر اجاق گاز را خاموش می کنیم و گریل را روشن می کنیم سپس نان ها را به مدت 3-5 دقیقه می گذاریم تا طلایی و زیبا شوند. در آخر این نان خوشمزه را با کره و مربا سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا