آشپزی

راز خوشمزگی کیک آلبالو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کیک آلبالو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز کیک گیلاس خوشمزه

راز طعم کیک آلبالو و هنر کیک آلبالو خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

کیک ها به عنوان دسر و تنقلات عصرانه در سرتاسر دنیا معروف هستند و در طعم های مختلفی مانند میوه ای، خامه ای، شکلاتی، پنیری و غیره پخته می شوند که هر کدام طرفداران خود را دارند. کیک های میوه ای با میوه های تازه به دلیل عطر و طعم دلپذیری که دارند همیشه مورد استقبال قرار می گیرند.

یکی از این شیرینی های فصلی و پرطرفدار، پای آلبالو است که در بهار و تابستان با رسیدن آلبالو پخته می شود. این کیک با استفاده از گیلاس تازه در دستور پختش طعم دلپذیر و بی نظیری دارد. در قسمت زیر دستور تهیه کیک گیلاس به همراه نکات کلیدی و تکنیک های مخصوص پخت کیک ارائه شده است تا بتوانید این کیک خوشمزه را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک آلبالو

تخم مرغ درشت: 2 عدد

آرد سفید شیرین: یک و نیم پیمانه

شکر: 1 پیمانه

کره: 150 گرم

ماست پرچرب: نصف فنجان

گیلاس بدون هسته: 1 فنجان

بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

وانیل: نوک یک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک گیلاس

ابتدا آرد و بیکینگ پودر را در ظرفی ریخته و خوب مخلوط کرده و سه بار الک کنید. سپس مخلوط را کنار بگذارید.

آلبالوهای بدون هسته را در ظرف دیگری بریزید و یک قاشق آرد بپاشید و خوب هم بزنید تا آلبالوها آغشته شوند. اگر آلبالوها خیلی ترش هستند می توانید کمی شکر اضافه کنید تا طعم آن ها نرم شود.

کره را که به دمای محیط رسیده در ظرفی ریخته و شکر را اضافه کرده و با همزن برقی با سرعت بالا مخلوط خامه ای و سبکی به دست می آید.

یکی از تخم مرغ ها را به همراه وانیل به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و با همزن حدود یک دقیقه بزنید. سپس یک تخم مرغ دیگر اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بزنید.

همزن را کنار بگذارید و مقداری ماست به مخلوط اضافه کنید و با همزن یا همزن دستی مخلوط کنید. سپس مقداری از آرد را به مخلوط اضافه کنید و یک طرف آن را مخلوط کنید. ماست و آرد باقیمانده را یکی یکی و در سه مرحله اضافه کنید و فقط تا زمانی که خمیر به غلظت مناسب برسد آرد را اضافه کنید.

کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و کناره ها را با کمی روغن بمالید. نیمی از خمیر را در قالب ریخته و صاف کرده و نیمی از آلبالوها را روی آن پخش کنید. باقیمانده خمیر کیک را اضافه کنید و بقیه گیلاس ها را روی آن قرار دهید.

چند بار روی قالب ضربه بزنید تا حباب های هوا حذف شوند. سپس در فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجه سانتیگراد به مدت 45 تا 50 دقیقه قرار دهید. بعد از پخت با خلال دندان تست کنید. کیک را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود و برای تزئین از پودر قند، آلبالو تازه یا مربای آلبالو استفاده کنید.

راز کیک گیلاس خوشمزه

قبل از شروع پخت کیک، مهم است که همه مواد به دمای اتاق برسند. بنابراین توصیه می شود حدود نیم ساعت قبل از شروع پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.

با توجه به اینکه فرها از نظر دما و زمان پخت متفاوت هستند، دما و زمان پیشنهادی در دستور پخت ممکن است نتایج متفاوتی در فر شما ایجاد کند. نگران نباشید، با استفاده مکرر از فر، به زودی دما و زمان مناسب برای پخت کیک خود را خواهید یافت.

توجه داشته باشید که دمای توصیه شده در دستور العمل ها معمولا بر اساس اجاق برقی است. اگر از فر گازی استفاده می کنید، دما را 10 تا 20 درجه سانتیگراد بالاتر قرار دهید، اما این به نوع فر شما نیز بستگی دارد و با تجربه تنظیمات مناسب را پیدا خواهید کرد.

قبل از شروع، فر را روشن کنید تا گرم شود. قبل از گذاشتن کیک، فر باید خوب گرم شود.

برای دقت بیشتر در اندازه گیری ها، بهتر است از ترازوی دیجیتال و معیارهای استاندارد استفاده کنید، زیرا دقت در مقدار مواد در پخت کیک بسیار مهم است.

در حین هم زدن تخم مرغ، مواد را چند بار دور کاسه با کاردک جمع کنید تا تخم مرغ کاملا مخلوط شود و بوی تخم مرغ از بین برود.

آرد و سایر مواد خشک را سه بار الک کنید تا بافت کیک سبکتر و مطبوع شود.

در انتخاب قالب کیک به اندازه و جنس قالب دقت کنید. قالب باید به اندازه ای باشد که بعد از ریختن مواد، 1/3 فضا خالی بماند. تابه های گالوانیزه یکی از بهترین گزینه ها برای پخت کیک هستند و اشکال مختلفی دارند.

اگر متوجه شدید که مواد کیک خیلی سفت شده ولی آرد باقی مانده یعنی مقدار آرد اضافه شده و نیازی نیست بقیه را اضافه کنید.

همچنین در فر را قبل از 30 دقیقه از زمان پخت باز نکنید تا کیک خوب ور بیاید و بافت مناسبی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا