آشپزی

راز خوشمزگی کیک بستنی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کیک بستنی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز کیک بستنی خوشمزه

راز یک کیک بستنی خوشمزه و نکاتی برای یک کیک بستنی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کیک بستنی یک دسر خوشمزه و عالی برای فصل تابستان است که طرفداران زیادی دارد. این دسر ترکیبی از دو دلیل محبوب یعنی «کیک» و «بستنی» است و کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از این دسر خوشمزه لذت نبرد. درست کردن کیک بستنی در خانه بسیار آسان است و با تغییراتی کوچک می توانید انواع کیک بستنی خوشمزه را در خانه درست کنید. برای تهیه کیک بستنی ابتدا باید کیک را آماده کنید. در این دسر می توانید از کاپ کیک وانیلی یا کاپ کیک شکلاتی استفاده کنید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این کیک بستنی خوشمزه را یاد بگیرید.

عناصر

15 گرم پودر کاکائو

125 گرم شکر

165 گرم آرد (سفید)

1/4 فنجان کره مایع

تخم مرغ (سرد و بزرگ) 3 عدد

1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1 قاشق غذاخوری شربت یا عسل

1 عدد کیک اسفنجی شکلاتی

1 لیتر بستنی (با طعم دلخواه)

نحوه تهیه آن

برای تهیه این کیک بستنی ابتدا بیکینگ پودر و آرد سفید را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید. سپس این مخلوط را کنار بگذارید و صبر کنید.

مخلوط پودر کاکائو الک شده و کره مایع را با هم مخلوط کرده و با قاشق هم بزنید تا پودر کاکائو کاملا در کره حل شود و دانه ای در مخلوط باقی نماند.

سپس شکل مورد نظر را چرب کرده و آرد بپاشید. کف تابه را کاغذ روغنی بگذارید.

تخم مرغ ها را جدا کرده و سفیده ها را در ظرفی تمیز و خشک بدون چربی بریزید. سفیده ها را با همزن بزنید تا کاملا فرم بگیرد. در حین هم زدن، همزن را در یک جهت حرکت دهید تا سفیده تخم مرغ بلند نشود. سپس کم کم و به صورت بارانی شکر را اضافه کرده و هم میزنیم.

بعد از اینکه شکر کاملاً مخلوط شد و سفیده ها شکل گرفت و سفت شد، زرده ها را یکی یکی به آرامی اضافه کنید و هر کدام را حدود 30 ثانیه هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود.

سپس شربت یا کمی عسل را به مخلوط اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.

مخلوط پودر کاکائو و کره را به مخلوط اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود. در این مرحله همزن برقی را کنار بگذارید و مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده را به مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود.

خمیر کیک تمام شده را در قالب روغنی ریخته و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت حدود 40 دقیقه می پزیم. زمان پخت در فر ممکن است متفاوت باشد. در آخر وسط کیک را تست کنید. اگر خلال دندان تمیز بیرون آمد، کیک را از فر خارج کرده و به آرامی اجازه دهید تا کاملا خنک شود. سپس کیک را از قالب خارج کرده و کاغذ فر را با دقت جدا کنید.

بعد از آماده شدن کیک، برش های مستطیلی روی کیک بزنید.

سطح رویی کیک را بردارید و کنار بگذارید سپس داخل کیک را خالی کنید. این کار را طوری انجام دهید که حدود یک سانتی متر از کیک باقی بماند.

وقتی داخل کیک کاملا خالی شد، سلفون یا پلاستیک را در قالب کیک قرار دهید و کیک را داخل قالب برگردانید.

بستنی را از فریزر خارج کنید. بگذارید کمی خنک شود و سپس آن را در قالب کیک بریزید.

قسمت های خالی کیک را با بستنی های دلخواه پر کنید. بستنی را می توانید با تزیینات مختلفی مانند کرامبل میوه، چیپس شکلات یا گردوی آسیاب شده تزئین کنید.

بعد از اینکه داخل کیک را با بستنی پر کردید، روی کیک را که از آن جدا کردید به شکل درب روی قسمت پر بستنی قرار دهید و محکم کنید.

یک نوار کاغذ روغنی روی کیک بگذارید و روی آن را کاملا بپوشانید تا خشک نشود سپس کیک را در فریزر قرار دهید.

راز کیک بستنی خوشمزه

اگر می خواهید وقتی مایه کیک را داخل قالب می ریزید، کیک حالت اوج پیدا نکند، تمام مایه کیک را از نقطه مشخصی داخل قالب بریزید و به آرامی مایه کیک را داخل قالب حرکت دهید تا یکدست شود. سطح تابه

وقتی خمیر را از نقطه خاصی در قالب بریزید، تجمع هوا در آن نقطه باعث می شود که آن قسمت بیشتر پف کند و حالت اوج نداشته باشد.

پس از آماده شدن، کیک بستنی در فریزر قرار می گیرد و باید تا زمان سرو در آنجا بماند. روی کیک را حتما با درب بپوشانید تا بوی فریزر به داخل آن نرود.

برای تهیه گاناش روی کیک بستنی می توانید از شیر یا شکلات تلخ یا ترکیبی از هر دو به سلیقه خود استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا