آشپزی

راز خوشمزگی کیک شربتی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کیک شربتی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز کیک شربتی خوشمزه

راز کیک شربتی خوشمزه و نکاتی برای تهیه کیک شربتی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کیک شربتی یک دسر پرطرفدار و خوشمزه است که معمولا در سراسر ایران تهیه و سرو می شود، اما می توان گفت اصالت این کیک به شهرهای قزوین و شیراز برمی گردد. این کیک که به کبوتر یا باقلوا نیز معروف است، بیشتر در مراسم عزاداری استفاده می شود. دلیل این انتخاب هنوز مشخص نیست اما باید توجه داشت که کیک شربتی به دلیل طعم و عطر خاصی که دارد در مراسم عزاداری ارجحیت دارد. علاوه بر این، دوستان اغلب در مجالس دوره ای خود از مهمانان خود با کیک شربتی پذیرایی می کنند.

عناصر

2 لیوان آرد سفید

3 عدد تخم مرغ

زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

شکر 1/2 پیمانه

1/2 فنجان کره مایع

1 فنجان آب

خلال پسته و بادام یا پودر پسته برای تزیین

وانیل 1 قاشق چایخوری سر صاف

بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم شربت

شکر 1 لیوان

1 فنجان آب

یک لیوان هل و گلاب با هم

زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شربتی

برای تهیه یک کیک شربتی یا انواع کیک و شیرینی های دیگر، ابتدا فر را روی 200 تا 150 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت 15 دقیقه حرارت دهید تا کاملا گرم شود. در این مدت می توانید مواد کیک را آماده کنید.

ابتدا تخم مرغ ها را جدا کرده و زرده و سفیده را در دو کاسه جداگانه بریزید. سفیده ها را با همزن برقی حدود 3 دقیقه بزنید تا سفت شود. سپس وانیل و نصف پیمانه شکر را اضافه کنید. سفیده ها را با وانیل و شکر در یخچال قرار دهید.

در ظرفی دیگر زرده و شکر باقی مانده را بزنید. در این مرحله یک نکته مهم وجود دارد: بعد از مخلوط کردن سفیده ها، دیگر نیازی به شستن همزن نیست. سپس زعفران و آب و روغن را به مواد زرده تخم مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

حالا مواد زرده تخم مرغ آماده شده را به سفیده اضافه کنید و به صورت دورانی مخلوط کنید. سپس آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کرده و به مخلوط اضافه کنید.

قالب کیک را کمی چرب کرده و آرد پاشی کنید. حالا مایع کیک را داخل قالب بریزید.

قالب کیک را به مدت 30 دقیقه در فر 170 درجه قرار دهید. بعد از 30 دقیقه کیک را از فر خارج کرده و 5 تا 10 دقیقه بگذارید خنک شود. سپس کیک را از قالب خارج کرده و روی توری سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شود.

برای تهیه شربت کیک شربت، شکر و آب را در یک قابلمه کوچک یا کاسه آب در حال جوشیدن روی حرارت متوسط ​​مخلوط کنید تا شکر حل شود. وقتی شربت آماده شد و در اطراف قابلمه شروع به حباب زدن کرد، هل و گلاب را به همراه زعفران به شربت اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. سپس شربت را روی کیک خنک کنید و با احتیاط کل کیک را به طور یکنواخت بپوشانید.

حالا کیک شما آماده است. می توانید آن را به شکل پاستیل باقلوای قزوین یا مربع های کوچک برش بزنید و در ظرف دلخواه سرو کنید. برای تزیین از پودر پسته، خلال پسته و غنچه گل محمدی استفاده کنید.

راز کیک شربتی خوشمزه

می توانید از یک ورقه کاغذ روغنی استفاده کنید تا کیک را به راحتی از قالب خارج کنید.
کاپ کیک بدون شربت، کاپ کیک با شربت به نام کبوتر نیز شناخته می شود.
دقت کنید زرده و سفیده را از هم جدا کنید تا جای خالی دیگری باقی نماند. اگر سفیده تخم مرغ در زرده بماند ممکن است مشکل ساز شود.
لطفا مراقب باشید که در آخر کیک له نشود زیرا باعث کاهش حجم کیک می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا