آشپزی

راز خوشمزگی گولاش + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی گولاش را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک گولش خوشمزه

راز طعم گولش و هنر گولش خوشمزه و خانگی درجه یک است سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

گولاش که ریشه آن به مجارستان و قرون وسطی باز می گردد، ابتدا توسط چوپانان تهیه شد. این غذا با گوشت گاو، سبزیجات مختلف و ادویه درست می شود و بسیار سیر کننده و سیر کننده است. در دستور پخت سنتی گولاش، گوشت و سبزیجات به مدت طولانی روی حرارت ملایم پخته می شوند تا گوشت کاملا نرم شود. اما روش های زیر برای پخت این غذای کانالی ساده تر بوده و زمان رسیدن به نتیجه مطلوب را کاهش می دهد.

مواد لازم برای تهیه گولش

گوشت گاو بدون استخوان: 400 گرم

پیاز: 1 عدد

سیب زمینی: 1 عدد

گوجه فرنگی: 2-3 عدد

فلفل سیاه: 1 عدد

سیر: 2 حبه

آرد: 2 قاشق غذاخوری

خامه: 1 قاشق غذاخوری

برگ بو: به مقدار لازم

روغن مایع: به میزان لازم

نمک و فلفل: به میزان لازم

پودر فلفل سیاه: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه گولش

ابتدا پیاز خرد شده را در روغن داغ تفت دهید تا طلایی شود. بعد از آن گوشت گوساله را که از قبل شسته و خرد شده است به قابلمه اضافه می کنیم و همراه با پیاز تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و مخلوط را کمی دیگر تفت دهید. نمک، فلفل، فلفل قرمز و برگ بو را به همراه پوره گوجه فرنگی به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

پس از مخلوط شدن کامل مواد، یک فنجان آب اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا غذا به نقطه جوش برسد. سپس حرارت را کم کنید و گوشت را با حرارت ملایم بپزید. در حین پختن گوشت، سیب زمینی و گوجه فرنگی را پوست گرفته و با فلفل خرد کرده و در روغن دیگری تفت دهید. بعد از نیم پز شدن گوشت، مخلوط سیب زمینی، گوجه فرنگی و فلفل را به آن اضافه می کنند.

برای غلیظ شدن غذا، آرد را در کمی روغن تفت داده و یک لیوان آب به آن اضافه می کنند. آرد را هم بزنید تا مخلوطی صاف و بدون گلوله به دست آید. سپس این مخلوط را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید غذا مدتی روی آتش بماند. بعد از آماده شدن ظرف گولش حرارت را خاموش کرده و برگ بو را از روی آن بردارید. هنگام سرو در صورت تمایل می توانید کمی خامه به غذا اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه گولاش با پاستا

گوشت چرخ کرده: 1 کیلوگرم

روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده: 1 پیمانه

آب گوشت: 3 فنجان

سیر: 3 حبه

فلفل سیاه: 2 قاشق چایخوری

گوجه فرنگی: 400 گرم

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: 1 عدد

برگ های معطر: 2 عدد

ماکارونی فرمی: ۲ پیمانه

پنیر چدار: 1 فنجان

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز پخت گولاش با پاستا

پیاز، فلفل و گوشت چرخ کرده را در روغن زیتون تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. بعد از این مرحله سیر خرد شده را به مخلوط اضافه کنید و حدود 30 ثانیه یا تا زمانی که سیر معطر شود تفت دهید. سپس پوره گوجه فرنگی، استاک، گوجه فرنگی خرد شده، نمک، فلفل سیاه، برگ بو و پاستا را به مخلوط گوشت و سبزیجات اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید و صبر کنید تا غذا بجوشد. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید غذا به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا بپزد. در نهایت برگ بو را از داخل کاسه بردارید و پنیر چدار رنده شده را به آن اضافه کنید. غذا را خوب هم بزنید تا پنیر خوب بین مواد مخلوط شود. غذا را در بشقاب مورد نظر بریزید و سرو کنید.

راز یک گولش خوشمزه

برای افزایش زیبایی رنگ غذای گولش توصیه می شود از فلفل قرمز و زرد استفاده کنید تا طعم و رنگ جذاب تری بدهد.

زمانی که می خواهید گولاش را به روش دیگری تهیه کنید، بهتر است از قابلمه بزرگی استفاده کنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند و پاستا خوب بپزد.

افزودن خامه به دستور گولش به ذائقه شخصی شما بستگی دارد و اختیاری است.

اگر ترجیح می‌دهید قوام گولش مانند سوپ باشد، می‌توانید آب گوشت بیشتری اضافه کنید تا رقیق‌تر شود. در حالت استاندارد، گولش همان قوام خورش را دارد.

همچنین می توانید از انواع دیگر سبزیجات مانند ذرت، نخود فرنگی، هویج خرد شده، لوبیا سبز یا حتی اسفناج در دستور غذای گولاش استفاده کنید تا تنوع و غنای بیشتری به غذای خود بیافزایید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا