فناوری و تکنولوژی

رو نمایی از آیپد پرو ۲۰۲۴؛ باریک‌ترین محصول تاریخ اپل

خرید فالوور از سایت اینبو

اپل آیپد پرو جدید خود را معرفی کرد.

به گزارش دیجیاتو، آی‌پد پرو جدید که باریک‌ترین دستگاه تا به امروز اپل نامیده می‌شد، با صفحه‌نمایش قدیمی و تراشه جدید M4 وارد بازار شد تا این دستگاه را به سطح بالاتری برساند. اپل همچنین طراحی و سخت افزار جدید آیپد پرو را در دو سایز ۱۱ و ۱۳ اینچی توضیح داد.

آیپد پرو 2024 رونمایی شد؛  پیشی گرفتن از پردازنده و نمایشگر تبلت های اپل از مک بوک

تیم کوک، مدیر عامل اپل، گفت: امروز مهمترین روز برای آیپد از زمان عرضه آن است.

در رویداد مجازی Let Loose امروز، اپل از مدل های جدید آیپد پرو با تراشه ها و نمایشگرهای جدید رونمایی کرد. تبلت‌های 13 و 11 اینچی جدید با پیشرفت صفحه نمایش بزرگ، طراحی تازه‌تر، سخت‌افزار قدرتمندتر و ظاهری باریک‌تر از همیشه دارند. همانطور که شایعه شده بود، اپل اکنون از صفحه نمایش های OLED در هر دو اندازه آیپد پرو استفاده خواهد کرد که اشباع رنگ غنی تر و کنتراست بیشتری را برای آیپدهای پرچمدار خود به ارمغان می آورد.

آی‌پد پرو از ساختار OLED منسجمی استفاده می‌کند که به نمایشگر اجازه می‌دهد تا حداکثر روشنایی 1000 نیت و 1600 نیت برای محتوای HDR داشته باشد. مدل 13 اینچی فقط 5.1 میلی متر ضخامت دارد و اپل می گوید این باریک ترین دستگاهی است که اپل تا به حال تولید کرده است. (ضخامت 11 اینچ 5.3 میلی متر است.)

تصمیم اپل برای تغییر از LCD به OLED مزایای زیادی دارد. آی‌پد پرو اکنون می‌تواند کنتراست بسیار بیشتری داشته باشد، که اجازه می‌دهد سیاهی دقیق‌تر و کیفیت بسیار بهتری داشته باشد. این صفحه نمایش برای سازندگان و تولیدکنندگان محتوا بسیار مفید خواهد بود زیرا صفحه نمایش OLED رنگ های بسیار دقیق تری را نشان می دهد. همچنین، کاربران با استفاده از صفحه نمایش قدیمی iPad Pro با مشکل شکوفایی (اثر هاله) مواجه نخواهند شد.

آیپد پرو 2024 رونمایی شد؛  پیشی گرفتن از پردازنده و نمایشگر تبلت های اپل از مک بوک

حرکت به سمت نمایشگرهای OLED همچنین به این معنی است که هر دو اندازه iPad Pro اکنون سطح یکسانی از کیفیت صفحه نمایش را ارائه می دهند. تا سال 2021، مدل بزرگتر 12.9 اینچی دارای نمایشگر مینی ال ای دی بود که کوچکتر از آیپد پرو بود و صفحه نمایش آن در بسیاری از موارد عملکرد بهتری داشت. این اختلاف در مدل M2 ادامه یافت.

آیپد پرو 2024 رونمایی شد؛  پیشی گرفتن از پردازنده و نمایشگر تبلت های اپل از مک بوک

قیمت و در دسترس بودن iPad Pro جدید

فضای ذخیره سازی پایه برای هر دو مدل اکنون 256 گیگابایت است و قیمت ها از 999 دلار برای مدل 11 اینچی و 1299 دلار برای مدل 13 اینچی شروع می شود. هر دو مدل امروز و هفته آینده در فروشگاه ها برای پیش خرید در دسترس خواهند بود.

iPad Pro جدید با تراشه M4

در این مراسم از تراشه جدید M4 نیز رونمایی شد. این بدان معناست که در مقایسه با مدل قبلی آیپد پرو که دارای تراشه M2 بود، اکنون پیشرفت چشمگیری داشته است. شایعه شده است که اپل تراشه M3 را به کلی کنار گذاشته و آیپد پرو را به آخرین سیلیکون خود، تراشه M4 مجهز می کند. اپل اعلام کرده است که این تراشه 50 درصد سریعتر از تراشه M2 در نسل قبلی آیپد پرو است. از نظر عملکرد، اپل ادعا می کند که M4 می تواند همان عملکرد M2 را با استفاده از نیمی از قدرت ارائه دهد. عملکرد حرارتی نیز 20 درصد بهبود یافته است.

آیپد پرو 2024 رونمایی شد؛  پیشی گرفتن از پردازنده و نمایشگر تبلت های اپل از مک بوک

این دو تبلت اولین مدل‌های جدید آی‌پد هستند که اپل از اکتبر 2022 عرضه کرده است، طولانی‌ترین زمانی است که اپل خط تولید خود را از زمان عرضه در سال 2011 به‌روزرسانی نکرده است.

لوازم جانبی آیپد پرو جدید نیز در حال به روز رسانی است. Magic Keyboard جدید با پایه آلومینیومی با کیفیت بالاتر عرضه می شود و اکنون دارای یک ردیف کلید جدید است. این صفحه کلید جادویی عملکردی شبیه به مک بوک را در اختیار کاربران قرار می دهد. Apple Pencil Pro اکنون از حرکات نیشگون گرفتن و ردیابی مکان جدید پشتیبانی می کند. همچنین دارای یک ژیروسکوپ است که به هنرمندان اجازه می دهد تا قلم خود را در حین طراحی بچرخانند. مانند Surface Pen مایکروسافت، Apple Pencil Pro اکنون بازخورد لمسی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا