سبک زندگی

سه افسانه درباره خواب که نباید باور کنید

خرید فالوور از سایت اینبو

بعد- همه ما می خوابیم، اما چند نفر از ما خواب فوق العاده خوبی داریم؟ خیلی کم میشه گفت برای یافتن پاسخ این سوال که چگونه خوب بخوابیم، ابتدا باید باورهای غلط رایج را حذف کنیم. در اینجا سه ​​افسانه خواب وجود دارد که نباید آنها را باور کنید:

افسانه 1: زود به رختخواب رفتن همیشه خوب است

طبق گزارش سرگرمی روز به نقل از Mind Body Green، واقعیت این است که ما نمی خواهیم خیلی زود به رختخواب برویم. اگر خوب نخوابید و زود به رختخواب بروید، می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و یک ارتباط تاریک بین شما و تختتان ایجاد کند! هر چه بیشتر در رختخواب پرت می‌شوید، مضطرب‌تر می‌شوید و خوابتان ناامیدتر می‌شود. سپس دفعه بعد که به رختخواب می روید، مغز شما می گوید: “اوه، من نمی دانم این مکان چیست؟” اینجاست که ما ناامید و مضطرب می شویم و به مقابله می پردازیم، که معمولاً به یک چرخه معیوب می انجامد که در آن مغز شما پاسخ مبارزه یا فرار را فعال می کند.

بنابراین برای افرادی که مشکل به خواب رفتن دارند، یکی از سریع ترین راه ها برای بازگرداندن خواب این است که دیرتر به رختخواب بروند، یعنی زمانی که واقعاً خواب آلود هستند به رختخواب بروند. اطمینان حاصل کنید که بدن شما با داشتن یک برنامه آرام بخش، واقعاً فرصتی برای احساس خواب آلودگی دارد. برای روشن شدن بحث، باید گفت که زود به رختخواب رفتن لزوماً چیز بدی نیست، با این فرض که واقعاً احساس خستگی می کنید. هرگز سعی نکنید خود را مجبور به خوابیدن کنید.

افسانه شماره 2: چرت زدن همیشه بد است

برخی از متخصصان خواب یک داروی موضعی ضد خروپف دارند. با این حال، زمانی که چرت زدن مسئولانه انجام شود، می تواند جای خود را در برنامه خواب سالم داشته باشد. چرت زدن می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. از سوی دیگر، واقعاً می تواند به فرد کمک کند تا خواب خوبی داشته باشد، به خصوص اگر یک شب وحشتناک بی خوابی داشته باشد.

بنابراین چرت زدن می تواند مقداری از تنش خواب را از بین ببرد و شما را کمتر مضطرب کند، اگر به خود بگویید: “بسیار خوب، من امشب بی خوابم، اما هی، حداقل می توانم با چرت زدن فردا آن را جبران کنم.” مشکل زمانی رخ می دهد که شما خیلی دیر یا خیلی طولانی چرت بزنید، به نحوی که میل شما به خواب را از بین می برد. به طور معمول، با بیدار بودن و فعال بودن در طول روز، امیدواریم خوابی آرام در شب داشته باشیم.

برعکس، کاری که با چرت زدن های طولانی انجام می دهید، به خصوص در اواخر روز، باعث می شود شب ها کمتر بخوابید، درست مانند خوردن چند کیک قبل از شام.

گفته می شود برای چرت زدن سالم چه کنیم؟ توصیه می شود که چرت خود را حدود شش تا هشت ساعت پس از بیدار شدن در طول روز شروع کنید و آن را به 30 دقیقه محدود کنید. یک چرت معمولی نباید بیش از یک ساعت طول بکشد.

افسانه 3: سعی کنید بخوابید و کارهایی انجام دهید

برای بسیاری از افراد، به خصوص کسانی که با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند، مانع اصلی خواب عمیق، تلاش بیش از حد است. واقعیت این است که خواب باید یک فرآیند بدون زحمت باشد و تلاش بیش از حد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. چه در حال شمارش گوسفندان باشید، چه سر خود را در فریزر فرو کنید، مدیتیشن کنید یا چیز دیگری، به این معنی است که در به خواب رفتن مشکل دارید.

چنین اقداماتی فشار بیشتری را برای خوابیدن به شما وارد می کند و باعث می شود که توجه بیشتری به این واقعیت داشته باشید که نخوابیده اید.

در عوض، اگر متوجه شدید که دست و پا می زنید، کاری را انجام دهید که به طور طبیعی از آن لذت می برید. شما می توانید تلویزیون تماشا کنید یا کتاب بخوانید، حتی کمی کار با تلفن همراه تا زمانی که ذهن شما را از نگرانی خواب دور کند خوب است.

با این حال، اگر تجربه شما نشان داده است که استفاده از گوشی هوشمند اضطراب شما را افزایش می دهد، احتمالاً بهتر است از آن دوری کنید. این اعمال بهتر از سخت کوشی و سختی برای خوابیدن است. از هر ترفندی که برای خوابیدن استفاده می کنید، فقط سعی کنید زور نزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا