فناوری و تکنولوژی

سه دلیلی که باید به سنگاپور سفر کرد

خرید فالوور از سایت اینبو

هیچ کجای دنیا مثل سنگاپور نیست. این جزیره کوچک (کمی کوچکتر از نیویورک) که در جنوبی ترین نقطه شبه جزیره مالایا قرار دارد، شهر-ایالتی است که برجستگی فوق العاده ای دارد. بلندترین آبشار سرپوشیده جهان (115 فوت)، بزرگترین باغ ارکیده (60000 گیاه گلدار) و باغ وحش شب اول سنگاپور معتبر هستند و فرصت های نامحدودی را برای تجربه های منحصر به فرد ارائه می دهند. فرقی نمی‌کند که هوس طعم‌های جدید داشته باشید یا در حال کاوش در مرزهای جدید باشید، در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که سنگاپور نقطه شروع عالی برای سفر جاده‌ای عالی بعدی شما است.

اندازه جمع و جور و شبکه حمل و نقل عمومی کارآمد سنگاپور، جمع آوری انبوهی از تجربیات جدید زندگی را در یک تعطیلات حماسی آسان می کند. با یک پرش خیره کننده از برج 154 فوتی AJ Hackett Sentosa Bungy، جستجوگر هیجان درونی خود را در آغوش بگیرید. با یک چرخش حیرت‌انگیز در پرواز 541 فوتی سنگاپور، بزرگ‌ترین چرخ رصدی غول‌پیکر آسیا، دیدگاه خود را تغییر دهید. با لیز خوردن پشت فرمان یک لامبورگینی هوراکان یا دیگر سوپراسپرت شیک برای رانندگی نهایی، آدرنالین خود را افزایش دهید. گزینه‌های Ultimate Freewheel Drive از یک چرخش 15 دقیقه‌ای در بخشی از مدار خیابان رسمی F1 در سنگاپور تا یک تور رانندگی سفارشی‌شده به مدت یک ساعت یا بیشتر متغیر است.

رپرتوار دستور العمل های خود را گسترش دهید و اعتماد به نفس جدیدی در آشپزخانه در مدرسه آشپزی زمین بازی غذا در محله چینی ها به دست آورید. با گذراندن یک دوره آموزشی عملی در تهیه و خوردن غذاهای مورد علاقه محلی مانند roti jala (پنکیک خالص مالایی) و unde unde (گلوله های برنج چسبناک پر شده با Gula Melaka و پوشیده از نارگیل)، جوانه های چشایی خود را در معرض طعم ها و بافت ها قرار دهید. محل بافت های مختلف هشاک).

سرسبزی باورنکردنی سنگاپور (حدود سه میلیون درخت – از جمله جنگل های بارانی بکر که شهر را پوشانده است) – در یک پیاده روی در طبیعت در پارک مخزن مک ریچی، محل زندگی لمورهای پرنده، ماکاک های دم دراز و دیگر حیات وحش، کشف کنید. با کاوش در پارک، ترس خود را از ارتفاع غلبه کنید و از منظره چشم پرنده TreeTop Walk لذت ببرید، یک پل معلق 820 فوتی که بر روی تاج جنگل MacRitchie قرار دارد.

سنگاپور روحیه ای مقاومت ناپذیر از ماجراجویی و اکتشاف دارد و این جزیره را به مکانی عالی برای پیگیری علایق خود تبدیل می کند. اگر گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیز الهام‌بخش سفرهای شما باشد، پس زمینه‌های خیره‌کننده سنگاپور مطمئناً اینستاگرام شما را ارتقا می‌دهند. در یک تور عکاسی شبانه با راهنما با تورهای دیافراگم، مشاوره تخصصی در مورد ثبت تصاویر پس از تاریک شدن هوا از مناطق نمادین مرکز شهر مانند خلیج مارینا، Dragonfly و Kingfisher Lake در Gardens by the Bay و جنگل آسمان‌خراش پر زرق و برق شهر دریافت کنید.
عکاسان، علاقمندان به تاریخ و یادگیرندگان مادام العمر در محله های پر جنب و جوش سنگاپور الهام می گیرند. مناطق تاریخی مانند محله چینی ها، هند کوچک، کامپونگ گلم و جو چیات/کاتونگ گنجینه های واقعی هنر، معماری، فرهنگ و تاریخ هستند. کنجکاوی فکری خود را با آشنایی با تاریخ سنگاپور و میراث منحصر به فرد چینی-هندی-مالایی-پراناکا-اوراسیا با The Original Singapore Walks برآورده کنید. تورهای خارج از مسیر که توسط راهنمایان تور محلی هدایت می شوند، هر روز (دوشنبه تا شنبه) نگاهی سرگرم کننده و عمیق به یک منطقه تاریخی متفاوت ارائه می دهند.
اگر به غذا علاقه دارید، سنگاپور مکان مناسبی برای شماست. در حالی که مالایی زبان ملی و انگلیسی زبان رسمی است، غذا زبان جهانی سنگاپور است. مراکز سرپایی نمادین جزیره را کاوش کنید و طعم چند قومیتی جزیره را با طعم های وسوسه انگیز کشف کنید. غذاخوری‌های فضای باز مانند مرکز غذای معروف Maxwell و مرکز غذای مجتمع Chinatown مملو از غرفه‌هایی هستند که غذاهای خیابانی تازه و مقرون به صرفه مانند برنج مرغ به سبک سنگاپور، Hokkien Prawn Mee (نودل سرخ‌شده و میگو) ارائه می‌دهند. جدای از طیف شگفت‌انگیز غذاهای جدید، بازدید از غرفه‌های سرپایی بهترین راه برای یادگیری نحوه غذا خوردن مانند مردم محلی است. برای مثال، یک کاسه بخارپز شده از سر ماهی تند سفارش دهید، و مطمئناً در مورد نحوه خوردن آن توصیه دوستانه دریافت خواهید کرد: با برنج، با دستان خود، و اگر جرات دارید، کره چشم را در دهان خود فرو کنید.
غرفه های داروخانه همچنین حاوی برخی از جواهرات صنایع دستی هستند – اگر می دانید به کجا نگاه کنید. صبح زود شروع کنید (ساعت 5 صبح باز می شود) برای یک صبحانه اساساً سنگاپوری: یک کاسه کیک ابریشم تاو هوآی (کشک لوبیا) از شیر سویا Teck Seng در بازار Tiong Baru. چیزی که Teck Seng را از اکثر فروشندگان Tao Huai متمایز می کند، شور و اشتیاق است که در کشک لوبیا ریخته می شود. برخلاف فروشندگانی که محصولات از پیش ساخته شده را عرضه می کنند یا از ماشین هایی برای آسیاب کردن، صاف کردن و جوشاندن شیر سویا استفاده می کنند، صاحب لو تک سنگ کشک لوبیا تازه را به روش قدیمی درست می کند: با دست هر روز در غرفه خود.

در سنگاپور هر کجا که علایقتان شما را ببرد، با مردم محلی آشنا خواهید شد که داستان هایشان روشنگر و الهام بخش است. در تور Tribe's Vanishing Trades قدردانی عمیق تری از میراث غنی صنایع دستی سنگاپور دریافت کنید. تورهای پیاده‌روی پشت صحنه که توسط مردم محلی هدایت می‌شوند، حدود چهار ساعت طول می‌کشد و فرصتی نادر برای ملاقات و مشاهده تاجران سنگاپوری، مانند جیمی ما، صاحب نانوایی و شیرینی‌پزی جی، فراهم می‌کند. ماه صنعت روتی (نان) خود را با مشاهده نانوایان سنتی هاینانی آموخت. امروز، او نان و رول‌های بدون افزودنی (از جمله رول‌های صبحانه شیرین و نرم به سبک سنگاپوری) را در یکی از قدیمی‌ترین نانوایی‌های سنتی باقی‌مانده شهر می‌پزد.

حفظ سنت های آشپزی سنگاپور نیز رسالت شیرینی پز عایشه هاشم است. ستاره نوظهور آشپزی از ایالات متحده به سنگاپور بازگشت تا به احیای سنت خانوادگی چهار نسلی در تهیه پوتو پیرینگ (کیک برنج بخارپز) کمک کند. از تعهد هاشم به فرهنگ و خانواده الهام بگیرید و دسر شیرین معطر تقریبا گمشده خانواده او را در یکی از چهار مکان سنتی پوتو پیرینگ در جاده هایگ امتحان کنید.

در Pulau Ubin، جزیره روستایی آخرین کامپونگ (روستاهای سنتی) سنگاپور، یک روز را به لذت بردن از زندگی آرام روستایی بگذرانید. 15 دقیقه سواری با قایق بومی از ترمینال فری چانگی پوینت، Pulau Ubin دنیایی دور از سرزمین اصلی شلوغ به نظر می رسد. در دهکده کوچک نزدیک اسکله قایق، از چند مغازه دیدن کنید تا با مردم محلی که تعداد آنها به کمتر از 100 نفر کاهش یافته است، گپ بزنید. دوچرخه سواری جاذبه توریستی بزرگ اینجاست، اما سرعت آرام مردم پولائو است. که شما را به دوچرخه سواری در اطراف جزیره تشویق می کند تا یک هدیه کمیاب را تجربه کنید: زمان بدون برق و بدون برنامه در یک محیط روستایی و طبیعی.

برای مشاهده نزدیک به بخش وحشی پولائو اوبین، با سوباراج راجاتورای افسانه‌ای، بنیانگذار مشاوران حیات وحش Strix و پیشروترین راهنمای طبیعت سنگاپور، یک پیاده‌روی در طبیعت برنامه‌ریزی کنید. راجاتورای که یک طبیعت شناس و مشاور حیات وحش خودآموخته است، زندگی خود را وقف حفاظت از فضاهای طبیعی سنگاپور، از جمله تالاب های بکر چک جاوا در Pulau Ubin کرده است. قبل از بازدیدتان، یک تور تالاب جزر و مدی رزرو کنید تا به دنبال اختاپوس، ماهی و دیگر جانداران دریایی بگردید و با یکی از متنوع ترین اکوسیستم های سنگاپور آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا