فناوری و تکنولوژی

شفق قطبی بر فراز لهستان

خرید فالوور از سایت اینبو

شفق شمالی همانطور که از نامش پیداست معمولا در نواحی قطبی دیده می شود و در طول تاریخ به ندرت می توان اثری از آن را در عرض های جغرافیایی میانی مشاهده کرد.

به گزارش سرگرمی روز، هرج و مرج مغناطیسی در خوشه لکه های خورشیدی عظیم AR 3644 (منطقه فعال 3664) باعث انفجاری در سطح ستاره ما شد که فورانی از الکترون ها، پروتون ها و هسته های پرجرم تر و پرانرژی تر را در سراسر منظومه شمسی پراکنده کرد.

چند روز پس از فوران تاج خورشیدی (CME)، گروه‌هایی از ذرات پرانرژی به زمین برخورد کردند و به جو زمین برخورد کردند و شفق‌های قطبی منحصربه‌فردی را ایجاد کردند که به طور غیرمعمولی از قطب شمال و جنوب سیاره ما دور هستند.

البته آتش بازی در آسمان هنوز تمام نشده است و با شعله های بیشتر از AR3664، می توان انتظار شفق های خورشیدی بیشتری را در روزهای آینده داشت. البته این منطقه فعال اکنون نزدیک لبه خورشید است و زمین به زودی از دید فوران های آن دور خواهد شد.

در تصویر زیر شفق های شعاعی قرمز را می بینید که اوایل شب گذشته با نوردهی 6 ثانیه ای از Rokyborz لهستان ثبت شده اند. دوست عکاسی که برای اولین بار شفق قطبی را می بیند از آسمان رنگارنگ زیبای شب در پس زمینه عکس می گیرد.

تصویر روز ناسا: شفق قطبی بر فراز لهستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا