فناوری و تکنولوژی

برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!

خرید فالوور از سایت اینبو

هیوندای موفق شده است نانوفیلم خنک کننده ای تولید کند که با چسبیدن به شیشه، دمای کابین را بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد کاهش می دهد.

به گزارش دیجیاتو، برچسب شیشه ای هیوندای یک فیلم شفاف است که بر روی شیشه خودرو نصب می شود و به کاهش دما در قسمت سرنشینان کمک می کند. استفاده از این برچسب در خودروها راه حلی برای کنترل دمای محفظه خودرو در تابستان های گرم خواهد بود.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که قرار دادن این فیلم روی شیشه‌های خودرو باعث می‌شود دمای اتاق سرنشینان در حدود ۲۲ درجه سانتی‌گراد حفظ شود. این فیلم شفاف تابستان گذشته معرفی شد و هیوندای آن را برتر از برچسب شیشه ای معمولی می داند. این خودروساز کره ای برای آزمایش کارایی این فیلم ضد حرارت، آن را روی خودروهای مشتریان در پاکستان نصب کرد. 70 خودروی هیوندای در لاهور پاکستان با این برچسب شیشه ای نصب شده اند تا عملکرد آن را در دمای 50 درجه سانتیگراد در آن شهر آزمایش کنند. استفاده از برگردان شیشه دودی در پاکستان به دلایل امنیتی ممنوع است، اما استفاده هیوندای از فیلم شفاف مانعی ندارد.

محققان هیوندای با تجزیه و تحلیل وضعیت خودروها به نتایج جالبی دست یافتند. نانوفیلم خنک کننده دمای نواحی نزدیک سر راننده را 10.98 درجه سانتی گراد بیشتر از برچسب های رنگی معمولی کاهش می دهد و این کاهش در مقایسه با شیشه های معمولی به 12.3 درجه سانتی گراد می رسد. همچنین استفاده از این فویل ها دمای داشبورد را 15.38 درجه بیشتر از فویل های رنگی معمولی خنک می کند. آخرین مرحله آزمایش در حال حاضر برای اطمینان از کیفیت و توانایی فیلم برای تحمل شرایط دنیای واقعی در حال انجام است. هیوندای اعلام کرد تولید انبوه این نانوفیلم در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

هیوندای ادعا می کند که نانوفیلم سه لایه این شرکت به طور موثری از ورود انرژی گرمایی خارجی جلوگیری می کند، در حالی که اجازه می دهد گرمای داخلی از خودرو خارج شود. لایه بیرونی فیلم گرما را در طول موج های مادون قرمز میانی از داخل خودرو به بیرون تابش می کند و دو لایه داخلی گرمای ورودی را در طول موج های مادون قرمز نزدیک منعکس می کند و در نتیجه گرمای کلی داخل خودرو را کاهش می دهد.

هیوندای همچنین اعلام کرد که امکان تولید لیبل های نانو شیشه ای ضد حرارت با رنگ های مختلف وجود دارد. بنابراین در آینده ای نه چندان دور، خودروها در مناطق استوایی مکانی دلپذیر برای سفرهای طولانی خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا