آشپزی

طرز تهیه آش انار +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ انار

آش انار بسیار سبک است به همین دلیل به راحتی می توان آن را در کنار سایر غذاهای شب یلدا استفاده کرد. این آش در شمال کشور و همچنین شیراز و یزد تهیه می شود. آنها این کار را همه جا انجام می دهند، هر کس به روش خود عالی است. کوفته قلقلی در این دستور حذف شده است، اما می توان از گوشت قلقلی نیز در غذا استفاده کرد. در مورد سوپ سبزی، گشنیز بیشتری مصرف می کنیم تا یک سوپ خوشمزه داشته باشیم. برای قرمز و زیبا شدن سوپ به آن آبلیمو اضافه می کنیم و دانه های انار اختیاری است. در ترکیبات این سوپ سیر وجود ندارد و فقط با فلفل چیلی تزیین می شود و در این آش از انار ملاس استفاده می شود اما بنا به ذائقه می توان از انار ترش استفاده کرد. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه سوپ انار برای هدف سایت چیست؟ همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
خاکستر گیاه 500 گرم
رب انار 2 قاشق غذاخوری
لپه ها نصف فنجان
پیاز 3 عدد
برنج 1 فنجان
دانه های انار 1 قطعه
نمک و فلفل و زردچوبه تا جایی که لازم است
نعناع خشک 3 قاشق غذاخوری سوپ
آب انار 1 تا 2 فنجان
چغندر قرمز یا متوسط 3 عدد

طرز تهیه سوپ انار

مرحله اول

برای تهیه آش انار خوشمزه در ابتدای کار لپه های شسته شده را در قابلمه می چینیم و درب آن را می بندیم و می پزیم. چغندرها را در قابلمه ای جداگانه با درب بسته بجوشانید. دو عدد پیاز را بشویید و پوست بگیرید.

مرحله دوم

سپس آن را به سنگ های کوچک برش می دهیم. یک قابلمه را با کمی روغن روی اجاق می گذاریم تا داغ شود. سپس پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا عسلی شود. سپس زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه می کنیم.

سطح سوم

سپس تفت می دهیم تا عطر آن ظاهر شود. سپس برنج را شسته و 3 لیتر آب جوش می ریزیم و می گذاریم برنج با درب بسته و با حرارت ملایم کاملا بپزد. بعد از اینکه برنج پخت، سبزی ها را اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید سبزی ها در قابلمه ای با درب بسته به مدت 30 دقیقه بپزند. در مرحله بعد لپه پخته شده و نان پخته و خرد شده را به همراه آب نان اضافه می کنیم. حالا آب انار، رب انار و دانه های انار را به سوپ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس نمک را تنظیم می کنیم و می گذاریم بجوشد. پیاز باقی مانده را بشویید و پوست بگیرید و ورقه ای برش دهید. سپس تابه ای برمی داریم و با کمی روغن روی اجاق می گذاریم تا داغ شود.

مرحله ششم

سپس پیاز را به روغن اضافه کنید و بگذارید خوب تفت بخورد و چیلی درست کنید. سپس پیاز را از روغن خارج کرده و پیازها را در همان روغن داغ شده بریزید و در آخر وقتی آش جا افتاد مقداری پیازچه داغ و فلفل دلمه ای به آن اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا