آشپزی

طرز تهیه آش لوبیا چشم بلبلی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه آش لوبیا چشم بلبلی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سوپ وینا

سوپ چشم قرمز یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که با مواد اولیه و دستور پخت متفاوتی تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ چشم قرمز را در ادامه مطلب مشاهده کنید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
لوبیا چشم بلبلی 1 فنجان
نخود فرنگی 1 فنجان
برنج 1 فنجان
پیاز 2 عدد
گوشت چرخکرده 200 گرم
خاکستر گیاه 4 لیوان
هندوانه کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه سوپ وینا

مرحله اول

برای تهیه سوپ لوبیا چشم بلبلی لذیذ، در ابتدای کار، نخود را به همراه لوبیا چشم بلبلی در ظرفی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم لوبیاها به مدت 12 ساعت در آب بمانند تا پف کنند.

مرحله دوم

برای به حداقل رساندن تورم حبوبات در این مدت چند بار آب ظرف را عوض می کنیم. سپس برنج را شسته و در قابلمه آب می ریزیم و 2 ساعت می گذاریم خیس بخورد.

سطح سوم

بعد از این مدت لوبیا و برنج را شسته و در قابلمه مناسبی می گذاریم. در مرحله بعد قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب بجوشد سپس حرارت را کم کنید.

مرحله چهارم

حالا 1 عدد پیاز را ورقه های نازک برش دهید و یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید سپس تفت دهید تا پیاز قرمز و طلایی شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل و زردچوبه را به تابه اضافه کنید و پس از کمی سرخ شدن پیازچه ها را به تابه اضافه کنید سپس هم بزنید. حالا اجازه دهید حبوبات بپزند و به مدت 2 ساعت خوب نرم شوند.

مرحله ششم

سپس سبزی ها (تره، جعفری و گشنیز) را می شوییم و ریز خرد می کنیم، بعد از پخت کامل حبوبات به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم. حالا پیاز باقی مانده را به ورقه های نازک برش دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله در همان ماهیتابه ای که پیازها را سرخ کرده بودیم دوباره کمی روغن می ریزیم و بلافاصله پیازها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیازها روشن شده و شیشه ای شوند. حالا گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید.

مرحله هشتم

سپس گوشت چرخ کرده را خوب تفت می دهیم و به همراه آب گوشت به قابلمه اضافه می کنیم سپس می گذاریم سوپ خوب سفت شود. بعد از 10-15 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و سوپ را در ظرف سرو بریزید.

مرحله نهم

در آخر سوپ را به وفور با پنیر دلمه و پیازچه تزیین کرده و با نان تازه سرو کنید. نوش جان. در صورت تمایل می توانید مقداری پنیر به سوپ اضافه کنید و بعد از اینکه به مدت 5 دقیقه جوشید، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا