آشپزی

طرز تهیه اسلایس شکلاتی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه چیپس شکلاتی

قاچ شکلاتی یکی از کیک های خوشمزه و لذیذی است که بافت نرمی دارد و با روش ها و مواد مختلفی درست می شود.شما می توانید از این کیک خوشمزه و پرطرفدار به عنوان یک دسر جذاب و شیک برای پذیرایی استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه چیپس شکلاتی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک
سفیده تخم مرغ 5 تکه
ارد 90 گرم
قند 90 گرم
پودر خمیرمایه 2 و نیم گرم معادل 1.2 قاشق چایخوری است
شکلات رنده شده 100 گرم
مواد لازم برای خامه قنادی
زرده 5 تکه
قند 100 گرم
شیر نر 500 میلی لیتر
نشاسته ذرت 50 گرم
مواد تشکیل دهنده آیسینگ
شیر نر 30 گرم
کره 30 گرم
شکلات 80 گرم

طرز تهیه چیپس شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه ورقه های شکلاتی ابتدا تخم مرغ ها را بشکنید و در ظرفی بریزید و سفیده ها را جدا کرده و در ظرف دیگری بریزید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود سپس سفیده ها را با همزن بزنید تا سفت شوند و سفت شوند. حجم آنها کمی بیشتر خواهد بود.

مرحله دوم

سپس شکر را کم کم روی سفیده ها بریزید و با همزن برقی بزنید تا یکدست شوند و مایه اوج بگیرد و فرم بگیرد.

سطح سوم

سپس مقداری آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا سبک و یکدست شود، سپس بیکینگ پودر را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس مقداری شکلات را روی رنده رنده کنید و به مخلوط آرد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم

سپس مخلوط آرد را 2 الی 3 مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و به آرامی با لیسک یا همزن دستی به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید تا کاملا یکدست شود و مخلوط به دست آمده بافتی یکدست و یکدست پیدا کند. تمرکز مناسب

مرحله پنجم

سپس کف قالب یا شکل دلخواه را چرب کرده و کاغذ پخت را به شکل قرار دهید و سپس مایع کیک را داخل قالب بریزید و شکل را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و آن را تنظیم کنید.

مرحله ششم

اگر از فر برقی استفاده می کنید، دمای فر را روی 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و کیک را به مدت 8 تا 10 دقیقه در فر بگذارید تا سطح آن طلایی شود و بعد از مدتی قالب را از فر خارج کرده و در اتاق بگذارید. درجه حرارت. دما برای خنک شدن

مرحله هفتم

بعد از خنک شدن کامل کیک قالب را برعکس کرده و به آرامی کیک را از قالب خارج کنید و کاغذ روغنی را از آن جدا کنید و کیک را در ظرف دیگری قرار دهید و سپس روی آن را با حوله بپوشانید تا کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

سپس کیک را با ورقه های افقی به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و کنار می گذاریم سپس خامه و لعاب شیرینی را برای فیلینگ کیک آماده می کنیم و برای تهیه خامه شیرینی زرده ها را در ظرفی ریخته و با همزن مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

وقتی زرده ها از لخته جدا شد و بافت آن ها یکنواخت شد، کمی شکر دانه ریز به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و بافت مخلوط کرمی شود، سپس نشاسته الک شده را به مواد بریزید. و مخلوط کنید.

مرحله دهم

سپس مقداری شیر گرم به مخلوط اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا کاملاً بافت آن شکل بگیرد، سپس کاسه همزن را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد، سپس خامه را از صافی صاف کنید و بگذارید. در ظرف بریزید.

مرحله یازدهم

برای بدست آوردن خامه شیرینی شکلاتی می توانید 50 گرم شکلات را به نصف خامه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود و کنار بگذارید تا خنک شود سپس خامه شیرینی را در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک و خوشمزه شود.

مرحله دوازدهم

بهتر است خامه را از شب قبل آماده کنید و در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود و موقع استفاده طعم بهتری پیدا کند و در این فاصله فراستینگ را آماده کنید و برای تهیه فراستینگ مقداری شیر در ظرفی بریزید و کره را به آن اضافه کنید. آن را اضافه کنید.

مرحله سیزدهم

سپس کاسه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود و کاملا با شیر مخلوط شود سپس کاسه را از روی حرارت بردارید و شکلات را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات کاملا آب شود و مخلوط یکدستی به دست آید.

مرحله چهاردهم

سپس کاسه را کنار می گذاریم تا کمی به دمای محیط برود و سپس در یخچال قرار می دهیم تا کاملا سرد شود، سپس مقداری از خامه قنادی را در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم می زنیم تا خوب فرم بگیرد و لکه ها از تیغه ها خارج شود. از همزن ها روی خامه باقی می ماند.

مرحله پانزدهم

سپس خامه قنادی تمام شده را که کاملا خنک شده است به خامه فرم گرفته اضافه کرده و با همزن هم میزنیم تا کاملا مخلوط شده و یکدست و کرم رنگ شود سپس هر لایه کیک را با شیر مرطوب کرده و سپس مقداری از خامه فرم گرفته را اضافه میکنیم.

مرحله شانزدهم

سپس خامه را روی تمام سطح کیک پخش کنید و با کفگیر آن را صاف کنید، سپس لعاب شکلاتی را روی خامه بریزید و پخش کنید، سپس لایه بعدی کیک را که سطح آن را با شیر خیس کرده اید، روی کیک قرار دهید. ابتدا لایه و سپس روی این کرم را بمالید.

مرحله هفدهم

سپس مقداری فراستینگ بریزید و روی آن ها لایه سوم کیک را قرار دهید و دوباره روی آن را با خامه و فراستینگ بپوشانید، سپس کیک را به مدت 3-4 ساعت در یخچال یا به مدت دو ساعت در فریزر قرار دهید تا کیک سفت شود. محکم و منسجم

مرحله هجدهم

بعد از این مدت کیک را از یخچال خارج کرده و با چاقو برش دهید تا کاملا صاف و یکدست شود سپس کیک را به اشکال و اندازه های دلخواه برش بزنید و به سلیقه و سلیقه خود پودر یا خلال پسته و گردو بپاشید و تزیین کنید. برش.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا