آشپزی

طرز تهیه ایشلی کته با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ایشلی کته را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه اشلی کته

آشلی کته یکی از انواع غذاهای خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف با مواد مختلف تهیه می شود، این غذای خوشمزه و پرطرفدار برای پذیرایی از مهمانان بسیار مناسب است، آشلی کته را می توانید خیلی راحت و سریع درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه اشلی کیته به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
برنج 3 لیوان
گوشت چرخکرده 200 گرم
سیب زمینی متوسط 1 قطعه
پیاز متوسط 1 قطعه
جعفری، گشنیز و نعناع تازه 1 شیشه شکسته
گردو 1 مشت
زعفران 3 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای و پاپریکا از هر کدام نصف قاشق چایخوری
نمک و زردچوبه از هر کدام نصف قاشق چایخوری
پودر سیر نصف قاشق چایخوری
زرشک کبابی برای تزیین کافی
پخت شکر با زرشک 1 قاشق چایخوری
پیازچه خرد شده برای تزئین کافی

طرز تهیه اشلی کته

مرحله 1: سیب زمینی ها را خرد کرده و پیاز را بشویید

ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت دایره ای برش می زنیم، سپس حلقه ها را به صورت گرد خرد می کنیم، سپس سیب زمینی ها را شسته و در سبدی می ریزیم، اجازه می دهیم آب اضافی آن گرفته شود، سپس مقداری پیازچه را شسته و می گذاریم تا خشک شود. بودن

مرحله 2: سبزیجات را بشویید و برش دهید

سبزیجات مورد نیاز این غذا جعفری، گشنیز و نعناع است، بعد از خشک شدن آنها را بشویید، سبزی را ریز و ریز خرد کنید، سبزی خرد شده را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید، روی سبزی تازه هم می توانید از سبزی خشک استفاده کنید. .

مرحله 3: سیب زمینی های ورقه شده را سرخ کنید

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس سیب زمینی های خرد شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شیشه ای شوند سپس سیب زمینی ها را از تابه خارج کرده و بریزید. در ظرف دیگری همه چیز

مرحله 4: پیاز را خرد کنید و زعفران را بجوشانید

سپس پیاز را پوست گرفته و شسته و به قطعات کوچک برش داده و کنار می گذاریم و در قابلمه ای کمی زعفران می ریزیم و مقداری آب جوش به آن اضافه می کنیم و در قابلمه را می پوشانیم و اجازه می دهیم زعفران دم بکشد و غلیظ شود.

مرحله 5: پیاز را در روغن داغ سرخ کنید

مقدار زعفران بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد، هر چه بیشتر باشد غذا خوشمزه تر است، در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید. آنها را تا زمانی که نور و شیشه شوند..

مرحله ششم: گوشت چرخ کرده و ادویه ها را به مواد تفت داده و تفت دهید

سپس گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید، تفت دهید تا همه قسمت های آنها سرخ شود، رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کند، سپس ادویه ها را که شامل زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل قرمز و پودر سیر است به مقدار دلخواه اضافه کنید.

مرحله هفتم: سیب زمینی سرخ شده را داخل مواد داخل تابه خرد کنید

سپس ادویه ها را در تابه تفت دهید تا عطر آن پخش شود و داخل مخلوط مواد برود سپس سیب زمینی های سرخ شده را در تابه بریزید و با مواد مخلوط کنید، دوباره همه مواد را با هم تفت دهید تا عطر و طعم ادویه ها جذب شود. سیب زمینی ها

مرحله هشتم: سبزی خرد شده و زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید

سپس سبزی های خرد شده را در ماهیتابه بریزید، کمی تفت دهید تا آب آنها جمع شود، سبزی ها را زیاد تفت ندهید زیرا رنگ آنها تیره می شود، سپس زعفران آب پز غلیظ را به مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند و عطر آن ها گرفته شود. زعفران پهن کنید.

مرحله نهم: گردوی خرد شده را به مواد اضافه کنید

وقتی رنگ و عطر و طعم زعفران جذب مواد شد، سپس مقداری گردو که از قبل کاملا پودر شده به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا گردوها روغن داخل ماهیتابه بریزند و طعم آنها به خورد مواد برود. مقدار گردو را مطابق ذائقه خود تنظیم کنید، می توانید مقدار بیشتری را اضافه کنید.

مرحله 10: نمک را به مواد اضافه کنید

سپس کمی نمک به مواد اضافه کنید، مخلوط را بچشید و مقدار نمک را اندازه کنید، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس برنج تمیز و شسته شده را در قابلمه بریزید، کمی آب بریزید.

مرحله یازدهم: قابلمه برنج را روی اجاق قرار دهید

مقدار آب برنج باید به اندازه ای باشد که سطح برنج را بپوشاند و بالای آن باشد، نمک و کمی روغن مایع در قابلمه را روی برنج ریخته، هم بزنید، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوازدهم: برنج را بجوشانید و در قابلمه دیگری بریزید

اجازه دهید آب داخل قابلمه بجوشد و کم کم تبخیر شود، 90 درصد آبی که تبخیر شده را بردارید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس در قابلمه دیگری کمی روغن بریزید و ته آن را چرب کنید. سپس نیمی از برنج را در قابلمه می ریزند.

مرحله سیزدهم: زعفران پخته شده را به برنج اضافه کنید و با آن مخلوط کنید

دقت کنید برنج در این حالت هنوز کمی آب دارد سپس مقداری زعفران آب پز غلیظ روی برنج بریزید و با برنج مخلوط کنید تا همه برنج زعفرانی شود رنگ و عطر و طعم زعفران به خورد برنج می رسد. ، سپس سطح برنج را با کفگیر صاف کنید.

مرحله چهاردهم: مخلوط مواد را روی برنج زعفرانی بریزید

مخلوط مواد را روی برنج زعفرانی بریزید و همه جای برنج را بمالید تا همه قسمت ها را بپوشاند سپس باقی مانده برنج را به همان روش ساده بدون زعفران روی مواد بریزید تا روی مخلوط مواد را بپوشاند سپس آن را صاف کنید. با یک کاردک یا پشت یک قاشق صاف.

مرحله 15: برنج را بخارپز کنید

سپس یک فلفل قرمز کامل را به همین ترتیب روی برنج قرار دهید تا عطر آن از برنج گرفته شود، سپس در قابلمه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید، برنج به مدت 45 دقیقه با حرارت ملایم پخته شده و آماده است.

مرحله شانزدهم: برنج را به شکلی بیرون آورده و در ظرف مناسبی بچینید

بعد از اینکه برنج به جوش آمد، قابلمه را از روی حرارت بردارید، آن را کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه کاسته شود، سپس قابلمه را در ظرف دیگری قرار دهید تا برنج کاملاً از قابلمه خارج شود و شکل بگیرد. آن را در ظرف دیگری بریزید. .

مرحله هفدهم: بربری را بریان کنید

سپس در تابه ای کمی روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس زرشک های تمیز شده را در تابه بریزید و در روغن داغ سرخ کنید، مواظب باشید زرشک ها هنگام سرخ شدن نسوزند، پس هم بزنید. دائما

مرحله 18: شکر را به شاه توت اضافه کنید

اگر می خواهید زرشک طعم شیرینی داشته باشد، کمی شکر به روغن اضافه کنید و با آن مخلوط کنید، سپس زرشک را در آن تفت دهید، سپس آن را از ماهیتابه خارج کرده و روی آن را با زرشک تفت داده تزیین کنید.

مرحله 19: کته ایشلی را تزئین کرده و سرو کنید

همچنین برای تزیین آشلی کت می توانید مقداری پیازچه را که از قبل شسته اید خرد کنید سپس روی کته بریزید و تزئین کنید و تزیین کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا