آشپزی

طرز تهیه بادمجان بقچه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه جوانه بادمجان

بادمجان باغچی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه جوانه بادمجان برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت گوساله 200 گرم
بادمجان 4 عدد
جعفری 2 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه
آب جوش ½ فنجان
سیر 2 قرص
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه، فلفل سیاه و نمک کافی
مواد لازم برای سس
پیاز 1 قطعه
گوجه فرنگی 4 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
اب 1 فنجان
نمک و زردچوبه کافی

طرز تهیه جوانه بادمجان

مرحله اول

برای تهیه بادمجان های لذیذ ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و چرخ می کنیم. سپس بادمجان را بشویید و پوست و کلاه آن را بردارید.

مرحله دوم

حالا یک کاسه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس نمک فراوان داخل آب می ریزیم و هم می زنیم. سپس بادمجان ها را در آب و نمک می گذاریم سپس بادمجان ها را در آب و نمک می گذاریم تا تلخی آنها از بین برود.

سطح سوم

در این مرحله مواد میانی را آماده می کنیم به این صورت که ابتدا جعفری را شسته سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس جعفری را روی تخته گوشت چیده و ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم سپس با دندانه های ریز رنده رنده می کنیم. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم سپس آن را شسته و ریز خرد می کنیم. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کمی روغن مایع داخل تابه می ریزیم سپس پیاز را بلافاصله در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس سیر رنده شده را به پیاز اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر گرفته شود.

مرحله ششم

حالا نمک و فلفل و زردچوبه را به پیاز و سیر اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله هفتم

در این مرحله که رنگ گوشت تغییر کرد، مواد را به یک طرف تابه منتقل می کنیم، سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به پخت ادامه می دهیم تا بوی خامی پوره گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ آن روشن شود.

مرحله هشتم

حالا مواد گوشتی را با رب گوجه مخلوط می کنیم سپس جعفری خرد شده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. سپس آب جوش را به آن اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم آب آن تبخیر شود.

مرحله نهم

در این مرحله بادمجان ها را از آب و نمک خارج کرده و سپس آنها را شسته و از طول به صورت ورقه های نازک برش می دهیم. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل تابه می ریزیم سپس اجازه می دهیم روغن داغ شود.

مرحله دهم

حالا بادمجان ها را در تابه بریزید سپس کاملا سرخ کنید و روی حوله قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس یک بشقاب روی سطح کار قرار می دهیم و 2-3 برگ بادمجان را به صورت ضربدری روی هم قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مقداری از مخلوط گوشت را بین بادمجان ها می ریزیم سپس بادمجان ها را روی هم می چینیم و آن ها را می چرخانیم تا بادمجان ها جوانه شوند. سپس انتهای بادمجان ها را با خلال دندان فیکس می کنیم.

مرحله دوازدهم

برای تهیه سس ابتدا گوجه ها را بشویید سپس پوست آن را جدا کرده و در غذاساز بریزید و آنقدر هم بزنید تا گوجه فرنگی پوره شود. سپس پوست پیاز را جدا می کنیم سپس می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله ظرف مناسبی را روی اجاق می گذاریم سپس کمی روغن می ریزیم و بلافاصله پیاز را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شفاف شود سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله چهاردهم

حالا رب گوجه را به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب آن تبخیر شود سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس مقداری نمک و زردچوبه اضافه می کنیم، سپس وقتی بوی خامی رب از بین رفت، آب اضافه می کنیم.

مرحله پانزدهم

در آخر جوانه های بادمجان را داخل سس بریزید سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید سس جوانه بادمجان را خیس کند. در آخر ورقه های بادمجان را از قابلمه خارج کرده و با برنج سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا