آشپزی

طرز تهیه بامیه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

دستور پخت بامیه

بامیه یکی از شیرینی هایی است که داخل شربت می رود. این شیرینی به عنوان شیرینی مناسب و برای افطار در ماه رمضان تهیه می شود. این کیک بافت نرمی دارد و وقتی در شربت آغشته شود طعم خوبی دارد. این مربا همراه با زولبیا در ماه رمضان در شیرینی فروشی ها به فروش می رسد. اما آشپزی او در خانه طرفداران زیادی دارد. برای تهیه بامیه خوب و مرغوب باید به یکسری نکات ریز و مهمی که در این دستور مشخص شده توجه کنید. برای مشاهده طرز تهیه بامیه در سایت چیتنا چی همراه باشید.

مواد لازم بامیه است
اب 1 فنجان
روغن جامد یا کره 1 قاشق غذاخوری
شربت یا عسل رقیق شده 1 قاشق غذاخوری
آرد قنادی 1 فنجان
یک تخم مرغ بزرگ 2 عدد
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
مواد لازم برای شربت بار
اب 1 فنجان
قند 2 لیوان
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
گلوکز 1 قاشق غذاخوری
گل سرخ یک هشتم فنجان
زعفران آب پز غلیظ یک پنجم قاشق غذاخوری

دستور پخت بامیه

مرحله اول

برای تهیه بامیه های خوشمزه در ابتدای کار شربت بار تهیه می کنیم. ابتدا آب و شکر را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا حل شود. وقتی شکر حل شد و شربت شروع به جوشیدن کرد، با قاشق هم زدن را متوقف کنید.

مرحله دوم

آبلیمو را به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا به غلظت مورد نظر برسد. سپس گلوکز یا عسل را به آن اضافه می کنیم. بگذارید 5 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بجوشد و غلیظ شود. سپس حرارت را خاموش کنید و گلاب و زعفران را اضافه کنید.

سطح سوم

بگذارید به دمای اتاق برسد تا بامیه ها در آن خیس بخورند. یک قابلمه تفلون یا نچسب برمی داریم و داخل آن آب، روغن، شربت یا عسل می ریزیم. سپس آنها را مخلوط کرده و روی اجاق می گذاریم تا اطراف آن شروع به جوشیدن کند.

مرحله چهارم

آرد را یکباره به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر در وسط کاسه جمع شود. خمیر را به مدت 10-15 دقیقه روی حرارت ملایم گرم می کنیم و به آن گرم می گوییم. حرارت دادن باعث پختن خمیر و تبخیر رطوبت اضافی آن می شود و کیفیت نهایی بامیه را بهبود می بخشد.

مرحله پنجم

وقتی خمیر خوب داغ شد، حرارت را خاموش کنید و خمیر را در ظرفی قرار دهید تا خنک شود. خمیر باید نه سرد و نه گرم باشد. وقتی خمیر خنک شد تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و با همزن بزنید.

مرحله ششم

در این مرحله وانیل را با تخم مرغ اضافه می کنیم. در این مرحله همانطور که گفته شد اگر خمیر داغ باشد تخم‌مرغ‌ها را می‌پزد و اگر سرد باشد تخم‌مرغ توسط خمیر خورده نمی‌شود. بنابراین دمای آن باید خنک باشد.

مرحله هفتم

با افزودن تخم مرغ ها باید خمیر چسبناکی به دست آید. اگر خمیر خیلی سفت بود، یک تخم مرغ دیگر را در یک کاسه کوچک بشکنید. سپس با چنگال هم می زنیم تا یکدست شود. سپس کم کم به خمیر اضافه می کنیم تا به شکل دلخواه در بیاید.

مرحله هشتم

خمیر را داخل قیف وردنه بریزید. ماسوره باید یک ماسوره بزرگ با گل باشد. یک قابلمه کوچک بردارید و مقدار زیادی روغن داخل آن بریزید. نوک قیچی را در روغن فرو می کنیم تا روغن کاری شود. سپس قابلمه را با روغن روی اجاق می گذاریم.

مرحله نهم

روغن نباید داغ باشد، کمی گرم کافی است. خمیر را با وردنه داخل روغن فشار دهید و با قیچی به اندازه لازم برش دهید. سپس روی حرارت ملایم می گذاریم تا بامیه ها سرخ شوند. ابتدا وقتی خمیر سفت نشد، آن را مخلوط نمی کنیم تا ظاهر آن خراب نشود.

مرحله دهم

قابل ذکر است که در قابلمه را زیاد پر از بامیه نکنیم زیرا بامیه کمی پف می کند و برای ور آمدن نیاز به جا دارد. وقتی بامیه ها کمی سفت شد و رنگش طلایی شد با کلاهک ها به آرامی آنها را برمی گردانیم تا همه قسمت های آن قرمز و طلایی شود.

مرحله یازدهم

وقتی بامیه سرخ شد در شربت بامیه یا شهد بامیه که به دمای محیط رسیده است می ریزیم و حدود 3 دقیقه می گذاریم و بعد از شربت خارج می کنیم. در توری قرار دهید تا شربت اضافی گرفته شود. سپس در ظرف دربسته در یخچال نگهداری می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا