آشپزی

طرز تهیه بریانی گوشت با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه بریانی گوشت را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بریانی با گوشت

گوشت بریانی یکی از انواع غذاهای خوش طعم و لذیذ است که تهیه آن بسیار آسان است، گوشت بریانی برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب است، شما می توانید این غذای خوشمزه را به روش های مختلف و مطابق ذائقه خود با طعم های مختلف گوشت تهیه کنید. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه بریانی با گوشت به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای گوشت مقدار مواد
گوشت گوسفند به تکه های درشت کافی
زیره، دانه فلفل سیاه، هل، برگ بو، بادیان ستاره ای (ادویه با دانه های درشت داخل توری) کافی
دارچین 1 یا 2 عدد
زردچوبه و فلفل سیاه کافی
چاشنی بریانی (اختیاری) کافی
فلفل یا فلفل سیاه کافی
فلفل قرمز کافی
پودر لیمو عمانی به مقدار کمی
پیاز 1 یا 2 عدد
مواد لازم برای پر کردن مقدار مواد
سیب زمینی متوسط ​​خلال شده 2 عدد
پیاز متوسط ​​خرد شده 3 عدد
کشمش به مقدار مورد نظر
نخود پخته شده به مقدار مورد نظر
اب کافی
زعفران آب پز کافی
آبلیموی تازه 1 قطعه
نمک کافی
قند کافی
برنج به تعداد افراد
زعفران آب پز غلیظ برای تزیین برنج کافی

طرز تهیه بریانی با گوشت

مرحله 1: نخودها را در آب خیس کنید

ابتدا مقداری نخود را در ظرفی بریزید، روی آن آب بریزید، بگذارید نخود یک شب یا چند ساعت قبل از پخت خوب خیس بخورد و نفخ آن برطرف شود، خیس کردن لوبیا قبل از پخت باعث می شود زودتر بپزد و آماده شود.

مرحله 2: گوشت ها را برش دهید و ادویه های درشت را اضافه کنید

سپس گوشت شسته شده را به قطعات درشت برش دهید و در سینی فر قرار دهید سپس ادویه دانه های درشت، فلفل سیاه، زیره، هل، برگ بو، بادیان ستاره ای را در توری که بعدا به راحتی جدا کنید بریزید، سپس توری را بچینید. از گوشت های محل.

مرحله 3: ادویه بریانی را به گوشت اضافه کنید

قرار دادن این ادویه ها داخل توری باعث می شود که عطر و طعم ادویه ها به گوشت منتقل شود و پس از پخت به راحتی می توانید آنها را جدا کنید سپس چاشنی بریانی را روی گوشت بریزید و پخش کنید و روی گوشت ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

مرحله 4: ادویه های پودر شده را به گوشت اضافه کنید

اگر ادویه بریانی در دسترس نبود می توانید آن را بردارید سپس مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل یا پاپریکا و مقداری پودر لیمو عمانی به مقدار دلخواه بریزید و روی گوشت بمالید و ماساژ دهید.

مرحله 5: پیاز را به گوشت اضافه کنید

اجازه دهید ادویه ها کاملا جذب گوشت شوند سپس پیاز را پوست گرفته و بشویید و نصف کنید و روی گوشت بچینید.

مرحله ششم: چوب دارچین را داخل گوشت چرخ کنید

سپس همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم آن به خورد گوشت برود سپس یک تکه چوب دارچین را روی گوشت قرار دهید تا با پختن گوشت عطر دارچین خارج شود و به گوشت جذب شود بستگی دارد مقدار دارچین به سلیقه شما

مرحله 7: قالب مخلوط شده را در فر قرار دهید و دمای فر را تنظیم کنید

بعد از اینکه همه مواد را خوب مخلوط کردید، کمی آب از گوشه های ظرف داخل آن بریزید، سپس روی ظرف را با فویل بپوشانید، ظرف را در فری که به مدت 10 دقیقه گرم شده قرار دهید، سپس دمای فر را روی 180 درجه تنظیم کنید. درجه سانتیگراد

مرحله هشتم: گوشت را در فر تفت دهید

سپس اجازه دهید گوشت حدود 2 ساعت در فر برشته شود تا کاملا نرم و پخته شود، دقت کنید که دما و درجه حرارت فرهای مختلف بسته به مشکل و نوع گوشت، زمان پخت گوشت متفاوت باشد. می تواند تغییر کند و کم یا زیاد شود.

مرحله نهم: نمک را به گوشت اضافه کنید و دوباره گوشت را بپزید

در پایان پخت، ظرف را از فر خارج کرده، قالب را بردارید و روی گوشت را نمک پاشیده و با آن مخلوط کنید.

مرحله 10: سیب زمینی ها را خرد کرده و بشویید

در حالی که گوشت در حال پختن و آماده شدن است، سیب زمینی ها را پوست بگیرید، سپس به صورت دایره های درشت و ضخیم برش دهید، سپس سیب زمینی ها را بشویید و در یک سبد قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله یازدهم: جوشاندن زعفران

سپس در ظرف کوچکی مقداری زعفران بریزید، مقداری آب جوش اضافه کنید، روی آن را ببندید، اجازه دهید زعفران دم بکشد و غلیظ شود، مقدار زعفران بستگی به ذائقه شما دارد و هر چه بیشتر باشد طعم غذا بهتر می شود. بودن

مرحله 12: سیب زمینی ها را تفت دهید

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود سپس سیب زمینی ها را در تابه بریزید و سرخ کنید تا قرمز و طلایی شوند نیازی نیست سیب زمینی ها را زیاد بپزید چون می توان در مرحله بعد خرد کرد.

مرحله 13: سیب زمینی ها را از ماهیتابه خارج کنید

سپس سیب زمینی ها را از ماهیتابه خارج کرده، در ظرف دیگری بریزید، سپس در همان تابه، اگر روغن کافی بود، نیازی به اضافه کردن روغن نیست، اما اگر روغن داخل ماهیتابه کوچک بود، کمی روغن بریزید. و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله چهاردهم: پیاز را در تابه سرخ کنید

بعد از آن پیاز را نازک برش می زنند و بعد از داغ شدن روغن در تابه می ریزند و سرخ می کنند و وقتی پیاز روشن شد و طلایی شد از ماهیتابه خارج می کنیم و در ظرف دیگری می ریزیم مراقب باشید هنگام سرخ کردن پیاز حرارت باید ضعیف باشد تا پیاز نسوزد.

مرحله 15: کشمش را اضافه کرده و تفت دهید

سپس دوباره در همان تابه مقداری کشمش را که از قبل تمیز کرده اید بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود سپس نخود پخته شده را به کشمش اضافه کنید، کمی تفت دهید تا نخودها از حالت خام خارج شوند، نخود فرنگی را با کشمش

مرحله 16: سیب زمینی و پیاز را با کشمش و نخود فرنگی مخلوط کنید

سپس پیاز و چیپس را دوباره داخل ماهیتابه بریزید و کشمش و نخود را با هم مخلوط کنید و تفت دهید تا کاملا مخلوط شوند سپس حرارت را خیلی ملایم کنید و بگذارید مواد کمی بپزند و در همین حین سس مخصوص مواد را درست کنید.

مرحله هفدهم: شکر، آب و زعفران را با هم مخلوط کنید

سپس مقدار شکر را در ظرفی ریخته، مقداری آب به آن اضافه کنید، هم بزنید تا شکر در آب حل شود و خوب مخلوط کنید، سپس مقداری زعفران آب پز شده را به آن ها اضافه کنید، هم بزنید تا عطر، طعم و رنگ شود، زعفران را به مخلوط اضافه کنید.

مرحله 18: آبلیمو را به مخلوط سس اضافه کنید و روی مواد بریزید

سپس کمی آبلیموی تازه به مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا عطر لیمو به مخلوط بپیچد، سپس مخلوط را روی مواد داخل تابه بریزید، در تابه را ببندید، بگذارید همه مواد کمی مخلوط شوند. خوب برای حدود 5 دقیقه

مرحله 19: مواد را بپزید و گوشت را از فر خارج کنید

وقتی همه مواد به خوبی پخته شد تا عطر و طعم مخلوط سس به خورد مواد داخل تابه برود، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس گوشت های خوب پخته شده را از فر خارج کرده و کنار بگذارید. .

مرحله 20: برنج و گوشت را در ظرف مناسبی بریزید

سپس برنج آب پز را که در حین پختن گوشت ها و قیمه پخته اید و آماده کرده اید در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با زعفران آب پز غلیظ تزئین کنید سپس تکه های گوشت را به دلخواه روی برنج بچینید.

مرحله 21: بریانی گوشت را تزئین کرده و سرو کنید

سپس قیمه را روی گوشت و برنج بریزید و به دلخواه تزیین کنید سپس بریانی گوشت را به عنوان یک غذای خوشمزه و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی با برنج زعفرانی، ته دیگ، سالاد، انواع دارچین و تزیینات سرو کنید. انجام دادن.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا