آشپزی

طرز تهیه بستنی زمستانی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بستنی زمستانی

بستنی زمستانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که در فصل زمستان درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه بستنی زمستانی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سفیده تخم مرغ 2 عدد
شکر پودر شده ½ فنجان
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
آب لیمو یا سرکه ½ قاشق چایخوری
پودر ژلاتین 1 قاشق چایخوری
آب یا گلاب برای ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
نان میکادو 2 برگ
شکلات 100 گرم

طرز تهیه بستنی زمستانی

مرحله اول

برای تهیه بستنی زمستانی خوشمزه ابتدا یک ظرف مناسب و جادار انتخاب می کنیم سپس سفیده را از زرده جدا کرده و به ظرف اضافه می کنیم. سپس با همزن برقی هم میزنیم تا سفیده تخم مرغ کاملا شکل بگیرد.

مرحله دوم

سفیده تخم مرغ را باید مخلوط کرد تا در صورت برگرداندن کاسه نریزد. سپس سرکه یا آبلیمو را به همراه وانیل به کاسه با سفیده اضافه می کنیم سپس هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

سطح سوم

سپس پودر قند را در الک بریزید و سپس مواد را در ظرف الک کنید. حالا با همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس پودر ژلاتین را با گلاب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روی حرارت غیر مستقیم می پزیم. سپس مخلوط تخم مرغ و پودر قند را روی بخار پز می گذاریم و به مدت 10 تا 12 دقیقه با همزن برقی با دور کم مدام هم می زنیم و آن را خارج می کنیم تا فرم بگیرد و دوباره بجوشد.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط ژلاتین و گلاب را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید سپس 1 دقیقه هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس نان میکادو را با یک جسم گرد به قطر 4 یا 5 سانتی متر برش داده و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله شکلات را روی بخار کتری یا سمارو قرار دهید و خوب هم بزنید تا آب شود. سپس برای غلیظ شدن نان میکادو دو برش نان را با شکلات آب شده به هم می چسبانیم.

مرحله هفتم

حالا این مرحله را سریع انجام می دهیم چون سفیده در دمای محیط شل می شود، اگر شل شد برای مدتی در یخچال می گذاریم تا دوباره سفت شود. سپس مخلوط سفیده تخم مرغ را داخل قیف می ریزیم و روی کیک های میکادو قالبی می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله بستنی را به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم تا سفت شود. سپس از یخچال خارج می کنیم و بستنی ها را با شکلات آب شده می ریزیم و با کارامل تزئین می کنیم و دوباره در یخچال می گذاریم تا شکلات سفت شود. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا