آشپزی

طرز تهیه بلغور پلو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه بلغور پلو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پلو با بلغور

بلغور پلو یکی از غذاهای سنتی و لذیذ خاورمیانه است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز پخت پلو با بلغور برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
عدس سبز 1 لیوان و نیم
بلغور 2 فنجان
پیاز 1 قطعه
سیر 2 قرص
رب گوجه فرنگی 1 و نیم قاشق غذاخوری
روغن زیتون 5 تا 6 قاشق غذاخوری
کره 1 و نیم قاشق غذاخوری
آب جوش کافی
نمک، فلفل سیاه و قرمز کافی

طرز تهیه پلو با بلغور

مرحله اول

برای تهیه یک پلو خوشمزه با بلغور ابتدا عدس ها را بشویید سپس آبکش کنید. سپس سیر و پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع داخل ماهیتابه بریزید، سپس پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس سیر را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

سطح سوم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به پیاز و سیر اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی پوره گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ آن روشن شود. سپس بلغور را شسته سپس به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا کره را به بلغور اضافه کنید سپس 2 تا 3 پیمانه آب جوش در قابلمه بریزید و نمک و فلفل سیاه و قرمز را اندازه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا آب بجوشد. بعد که آب به جوش آمد عدس را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حرارت را کم می کنیم سپس می گذاریم آب اضافی بلغور تبخیر شود. بعد از مدتی آب اضافی بلغور کشیده می شود، درب قابلمه را با درب می بندیم سپس روی قابلمه می گذاریم.

مرحله ششم

در آخر اجازه دهید بلغور به مدت 20 دقیقه روی آتش بماند تا دم بکشد. سرگرمی روز بعد از این مدت اجاق را خاموش می کنیم سپس بلغور پلو را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با پیازچه تزئین می کنیم و سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا