آشپزی

طرز تهیه بورک بادمجان با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه بورک بادمجان را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بورک بادمجان

بورک بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه ترکی است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه بورک بادمجان برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای بورک بادمجان
خمیر رشته فرنگی 6 عدد
مواد میانی
گوشت چرخکرده 200 گرم
روغن مایع ½ فنجان چای
بادمجان 4 عدد وسط
پیاز 1 قطعه
فلفل چیلی قرمز 1 قطعه
فلفل سبز 3 عدد
گوجه فرنگی 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و قرمز هر کدام 1 قاشق چایخوری
مواد لازم برای سس
اب 1 فنجان چای
روغن مایع 1 فنجان چای
سرکه 1 قاشق غذاخوری
ارد 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم برک
زرده 1 قطعه
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
کنجد کافی

طرز تهیه بورک بادمجان

مرحله اول

برای تهیه بورک بادمجان خوشمزه ابتدا مواد میانی را آماده می کنیم، برای این کار بادمجان ها را می شوییم و پوست آن ها را جدا می کنیم، سپس آن ها را مکعبی می کنیم و در ظرف می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک به کاسه اضافه کنید و به اندازه ای آب به قابلمه اضافه کنید تا روی بادمجان ها بپوشد، سپس اجازه دهید 30 دقیقه بماند تا تلخی بادمجان ها گرفته شود.

سطح سوم

حالا پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه ای با روغن بریزید سپس تابه را روی اجاق بگذارید و تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله چهارم

وقتی رنگ گوشت تغییر کرد فلفل چیلی را به همراه فلفل سبز به اندازه های دلخواه برش دهید و به تابه اضافه کنید سپس خوب تفت دهید. حالا بادمجان ها را آبکشی می کنیم و با دست فشار می دهیم.

مرحله پنجم

وقتی بادمجان ها مسموم شد، آنها را به تابه اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تا سرخ شوند، سپس گوجه فرنگی ها را به همراه فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا دلمه و ادویه ها قرمز شوند.

مرحله ششم

حالا گوجه فرنگی را نگینی برش دهید و به تابه اضافه کنید و بگذارید مواد متوسط ​​به مدت 10 دقیقه کاملا بپزند سپس تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مواد متوسط ​​کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله به سراغ تهیه سس می رویم، برای این منظور در ظرف مناسبی آب را به همراه روغن مایع، سرکه سفید و آرد بریزید و خوب هم بزنید تا سس کاملا یکدست شود.

مرحله هشتم

حالا یک ورقه از خمیر رشته را روی سطح کار می گذاریم و از بیرون تا می زنیم تا خمیر رشته به شکل مستطیل در بیاید. سپس روی خمیر را با سس بپوشانید و مقداری از مواد میانی را در قسمت بلند مستطیل بریزید.

مرحله نهم

در این مرحله خمیر را پهن کرده و به اندازه های دلخواه برش می دهیم. حالا فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی را با روغن چرب می کنیم و بورت ها را داخل آن می گذاریم.

مرحله دهم

حالا بورت ها را با مخلوطی از کره مایع و زرده تخم مرغ بمالید و سپس کنجد بپاشید. در آخر سینی را در طبقه وسط فر می گذاریم و اجازه می دهیم بورت ها به مدت 30 دقیقه بپزند. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا