آشپزی

طرز تهیه بورک سیب زمینی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه بورک سیب زمینی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بورک سیب زمینی

بورک سیب زمینی یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین فینگر فودهاست که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه بورک سیب زمینی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای بورک سیب زمینی
آب ولرم 2 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
مخمر فوری 20 گرم
قند 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ 2 عدد
ارد کافی
مواد میانی
سیب زمینیها 6 عدد
پیاز 1 قطعه
رب گوجه فرنگی ½ قاشق غذاخوری
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و فلفل کافی

طرز تهیه بورک سیب زمینی

مرحله اول

من آماده می کنم بورک سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور مایه را به همراه شکر و آب گرم در ظرف مناسبی می ریزیم و کمی مخلوط می کنیم سپس با درب می بندیم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید مخلوط مایه به مدت 10 تا 15 دقیقه در دمای اتاق بماند تا مایه فعال شود. سپس سفیده ها را به همراه نمک و روغن مایع در ظرفی جداگانه بریزید.

سطح سوم

حالا با همزن دستی خوب هم بزنید تا سفیده تخم مرغ گلوله شود، سپس مایه مایه را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس آرد را در الک بریزید و 3 بار الک کنید.

مرحله چهارم

سپس آرد الک شده را کم کم به ظرف اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر یکدست و یکدستی به دست آید. حالا روی خمیر را سلفون بپوشانید و به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در دمای اتاق استراحت دهید.

مرحله پنجم

در این فاصله مواد میانی را برای بورک آماده می کنیم. برای این کار سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه آب می ریزیم سپس روی اجاق می گذاریم و اجازه می دهیم سیب زمینی ها کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله ششم

سیب زمینی ها را بعد از پخته شدن پوست گرفته و در ظرف مناسبی قرار می دهند و بعد با چکش خوب می زنند تا کاملا پوره شوند. حالا پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه بریزید.

مرحله هفتم

حالا تابه را روی اجاق بگذارید و کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید سپس تفت دهید تا پیاز قرمز و طلایی شود. سپس پوره گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا تفت دادن را ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی و ادویه ها کاملا سرخ شوند سپس پوره سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد میانی کاملا یکدست شود.

مرحله نهم

پس از استراحت خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و روی سطح آردپاشی شده قرار دهید. حالا خمیر را به کمک وردنه به صورت مربع نازک پهن می کنیم و با کره نرم پهن می کنیم.

مرحله دهم

حالا مقداری از مواد میانی را داخل قسمت وسط خمیر بریزید و با قاشق کاملاً پهن کنید سپس دو طرف خمیر را روی مواد میانی تا بزنید تا مواد میانی پوشانده شود و قسمت را به عرض دو انگشت برش دهید. .

مرحله یازدهم

حالا هر خمیر را پهن می کنیم و در ظرفی که با کره مایع آغشته کرده ایم می گذاریم. سپس روی خمیر را با برس زرده تخم مرغ بزنید و در صورت تمایل مقداری کنجد و سیاه دانه بپاشید.

مرحله دوازدهم

حالا خمیر را به مدت 15 دقیقه استراحت دهید تا کمی غلیظ شود. در این فاصله فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود و سپس سینی را داخل فر می گذاریم.

مرحله سیزدهم

حالا اجازه دهید بورت ها به مدت 25 دقیقه در زمان پخت در فر بمانند. در صورت لزوم، گریل را روشن کنید تا بورت ها طلایی شوند. در آخر بورت های سیب زمینی را با سس سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا