آشپزی

طرز تهیه بولانی کچالو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته سیب زمینی

بولانی سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاهای افغانستان است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه کوفته سیب زمینی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
آرد شیرینی سفید 2 فنجان
آب ولرم ½ فنجان
پیازچه 1.5 فنجان
پیازچه 1 فنجان
سیب زمینیها 1 عدد وسط
پیاز 2 عدد بزرگ
نمک و زردچوبه هر کدام 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه و پاپریکا کافی

طرز تهیه کوفته سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کوفته سیب زمینی لذیذ در ابتدای کار آرد و نمک را در الک ریخته و در ظرف مناسبی الک می کنیم. سپس آب ولرم را به صورت کنترل شده به کاسه اضافه کنید و وقتی خمیر نرم و یکدستی به دست آمد از اضافه کردن آب خودداری کنید.

مرحله دوم

حالا روی خمیر را با کیسه فریزر بپوشانید و به مدت 1 ساعت در دمای اتاق استراحت دهید. در همین حین مواد متوسط ​​را آماده کنید. برای این کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و در قابلمه آب می ریزیم.

سطح سوم

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا سیب زمینی ها کاملا پخته و نرم شوند. وقتی سیب زمینی پخته شد، آن را از قابلمه خارج کنید، سپس آن را له کنید تا کاملا له شود. حالا پیاز و تره فرنگی را شسته و ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

سپس پیاز را ورقه های نازک برش می دهیم و تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید سپس تفت دهید تا پیاز کاملا قرمز و طلایی شود.

مرحله پنجم

حالا پوره سیب زمینی را به همراه تره فرنگی، پیازچه، پیازچه، نمک، زردچوبه و مقداری فلفل سیاه و قرمز در ظرف مناسبی بریزید سپس ورز دهید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. پس از استراحت خمیر آن را به سطح کار منتقل کنید.

مرحله ششم

سپس مقداری آرد روی خمیر بپاشید و دوباره خمیر را به مدت 5 دقیقه ورز دهید. حالا خمیر را به 6 قسمت مساوی تقسیم کرده و ورز دهید سپس با کیسه فریزر بپوشانید تا 15 دقیقه استراحت کند.

مرحله هفتم

بعد از این مدت چانه ها را به کمک وردنه نازک پهن می کنیم سپس مقداری از مواد میانی را روی یک طرف خمیر می ریزیم. سپس یک لایه دیگر از خمیر را روی مواد میانی قرار می دهیم و لبه های خمیر را ثابت می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و با کمی روغن مایع چرب کنید سپس خمیر را در تابه قرار دهید. سپس روی نان را کمی برس بزنید و اجازه دهید نان ور بیاید و سرخ شود.

مرحله نهم

وقتی یک طرف نان کاملا سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. در آخر نان را به همین ترتیب آماده می کنیم سپس در ظرف مورد نظر می چینیم و با سس کچاپ سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا