آشپزی

طرز تهیه تاتلی زبرا اناری با طعمی تکرار نشدنی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه گورخر با انار

تاتلی زبرا نار یکی از دسرهای خوشمزه و لذیذی است که بافتی سبک و لطیف دارد، این دسر خوشمزه که بسیار راحت تهیه می شود، برای سرو بسیار مناسب است و طرفداران زیادی دارد، این دسر در لایه های مختلف تهیه و آماده می شود. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه گورخر با انار برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای محالبی قرمز مقدار مواد
آب انار 1 لیوان و نیم
قند نصف فنجان
آرد گندم 1 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 1 و نیم قاشق غذاخوری
مواد لازم برای مولابی سفید مقدار مواد
شیر نر 1 فنجان
قند 1 لیوان و نیم
آرد گندم 1 و نیم قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 1 و نیم قاشق غذاخوری
وانیل کافی
روغن برای گریس کردن قالب ها کافی
پودر نارگیل برای تزئین 3 قاشق غذاخوری
دانه های انار برای تزئین کافی
برش های پسته برای تزیین کافی

طرز تهیه گورخر با انار

مرحله 1: شکر و آب انار را با هم مخلوط کنید

ابتدا مقداری آب انار بردارید و آماده کنید و کنار بگذارید، بهتر است از آب انار با طعم شیرین استفاده کنید تا دسر لذیذتر شود سپس مقداری شکر در قابلمه بریزید سپس آب انار را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله 2: آرد گندم و نشاسته ذرت را به مخلوط اضافه کنید

سپس مقداری آرد گندم را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا یکدست شود، سپس نشاسته ذرت را به مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را مدام هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله 3: مخلوط را روی حرارت هم بزنید تا غلیظ شود

سپس بتدریج غلظت مواد زیاد می شود، دقت کنید که مخلوط مواد را مدام هم بزنید تا نچسبد و نسوزد، وقتی مخلوط به قوام فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، بعد از خنک شدن پایین تر، غلظت مواد افزایش می یابد.

مرحله چهارم: شیر و شکر را مخلوط کرده و آرد گندم را به آن ها اضافه کنید

سپس در ظرف دیگری مقداری شکر بریزید، شیر را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شود، سپس مقداری آرد گندم را به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا مخلوط یکدست و یکدست شود و آرد گندم کاملا با بقیه مخلوط شود. مواد تشکیل دهنده

مرحله 5: نشاسته ذرت را به مخلوط اضافه کنید

سپس مقداری نشاسته ذرت را به مواد اضافه کنید، مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. وقتی همه مواد با هم ترکیب شدند، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید، مخلوط را مدام هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند و بافت یکدست شود. و یکنواختی شکل

مرحله 6: وانیل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. ضرب و شتم مداوم مواد

دقت کنید وقتی قابلمه روی اجاق است باید مدام مخلوط را هم بزنید تا فرو نرود و نسوزد، غلظت مخلوط مواد کم کم زیاد می شود.در چند دقیقه آخر پخت کمی وانیل اضافه کنید. به مخلوط، هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود

مرحله هفتم: قابلمه سفید را از روی حرارت بردارید

وقتی غلظت مخلوط مواد به غلظت فرنی رسید و بافت آن کاملا یکدست شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، بهتر است ملاس قرمز و انار را همزمان با سفیده و وانیل درست کنید. ملاس، به طوری که بافت یکی از آنها سفت نشود.

مرحله هشتم: ظرف یا قالب را چرب کرده و محلابی قرمز را داخل آن بریزید

بعد داخل بشقاب ها و بشقاب های تکی یا شکل دلخواه را با کمی کره چرب کنید، کناره های ظرف را با قلم مو بمالید تا تمام قسمت های آن کاملا چرب شود، سپس با قاشق مقداری محلبی قرمز داخل ظرف بریزید.

مرحله نهم: ریختن محالبی سفید روی محالبی قرمز

سپس مقداری ملابی سفید روی آن بریزید وسط آن، ملابی سفید داخل محلابی قرمز فرو می رود، در این صورت نگران نباشید، در نهایت شکل دسر دایره های متحدالمرکز با لایه های رنگارنگ می شود که بسیار جذاب و شیک است.

مرحله 10: بشقاب های دسر را با حلبی های رنگارنگ پر کنید

دوباره با قاشق مقداری از حلب قرمز را روی محب سفید ریخته، به همین ترتیب ادامه دهید، مهلب های رنگی را روی هم بریزید تا ظرف دسر پر شود، همه ظرف های دسر را پر کرده و به همین ترتیب آماده کنید، سپس ظرف های دسر را در یخچال قرار دهید.

مرحله یازدهم: دسرها را در یخچال بگذارید و استراحت دهید

اجازه دهید ظرف دسر حداقل 4 تا 5 ساعت در یخچال بماند و دسرها خوب استراحت کنند تا بافت آنها منسجم شود، خوب بماند و طعم و عطر آنها با هم مخلوط شود، پس از این مدت ظرف دسر را از یخچال خارج کنید. .

مرحله 12: دسر را از قالب خارج کنید

سپس ظرف با دسر را در ظرف دیگری برگردانید تا دسر کاملا از قالب ها خارج شود، آن را در ظرف دیگری قرار دهید، اگر دسر به راحتی از ظرف خارج نشد، آن را با چاقوی تیز از ظرف خارج کنید، سپس بچرخانید. دسر را از آن جدا کنید.

مرحله سیزدهم: دسر تاتلی انار زبرا را تزیین و سرو کنید

سپس دسر انار زبرا تاتلی را در ظرف مناسبی قرار دهید، مقداری پودر نارگیل روی آن بریزید، سپس روی دسر را با دانه های انار و خلال پسته تزئین کنید، سپس این دسر خوشمزه و پرطرفدار را برای پذیرایی و مهمانی با انواع دارچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا