آشپزی

طرز تهیه تارت پنیری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه تارت پنیری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه چیزکیک

تارت پنیر یکی از دسرهای بین المللی خوشمزه است که با مواد و دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر تارت را در ادامه مطلب مشاهده کنید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد تشکیل دهنده تارت پنیر
روغن سرد 150 گرم
آب سرد 4 قاشق غذاخوری
ارد 1.5 فنجان
قند 1 قاشق غذاخوری
نمک ½ قاشق چایخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
مواد لازم برای لایه پنیر
کرم رنگ 200 گرم
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای 200 گرم
زرده 1 قطعه
قند 3 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
آب جوش ½ فنجان

طرز تهیه چیزکیک

مرحله اول

برای تهیه یک چیزکیک خوشمزه در ابتدای کار آرد را به همراه شکر و نمک و وانیل الک کرده و در ظرف مناسبی الک کنید. سپس کره سرد را مکعبی می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا با نوک انگشت مواد داخل کاسه را با هم مخلوط می کنیم تا در صورتی که ذرات کره معلوم باشد آرد به حالت پودر سوخاری درآید. سپس آب یخ را 2 مرحله به کاسه اضافه کنید و با نوک انگشتان ورز دهید تا مواد با هم ترکیب شوند.

سطح سوم

توصیه می شود خمیر را با دست ورز ندهید تا کره از حرارت دست آب نشود. سپس خمیر را روی سلفون گذاشته و با کمک آن کمی ورز می دهیم. حالا با وردنه خمیر را روی سلفون پهن می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روی خمیر را سلفون بپوشانید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. 15 دقیقه مانده به پایان باقیمانده خمیر، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

بعد از این مدت خمیر را از یخچال خارج کرده و به شکل دلخواه قرار می دهیم سپس خمیر را به شکل پهن می کنیم و کف آن را با کاغذ کره ای می پوشانیم. سپس یک جسم سنگین را کف خمیر می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و تارت را به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید تا پخته شود. بعد از این مدت جسم سنگین را از روی تارت خارج کرده و دوباره اجازه دهید تا تارت به مدت 10 دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

بعد از این مدت که رنگ تارت تغییر کرد، قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید دمای تارت کم شود. در این فاصله به سراغ تهیه پنیر می رویم که خامه برای آن در ظرف مناسبی ریخته می شود.

مرحله هشتم

سپس پنیر ماسکارپونه، زرده تخم مرغ و شکر را به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مواد پنیر یکدست شود. حالا ژلاتین را با آب جوش در یک کاسه کوچک بریزید.

مرحله نهم

در این مرحله ژلاتین را روی بخار شوفاژ حرارت می دهیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود سپس می گذاریم از روی اجاق بیفتد. حالا ژلاتین خنک شده را با مخلوط پنیر به کاسه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دهم

در این مرحله مخلوط پنیر را روی تارت بریزید و با کمک کاردک آن را صاف و یکدست فرم دهید. سپس قالب را به مدت 3 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا تارت کاملا خنک شود و مخلوط پنیر سفت شود.

مرحله یازدهم

بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج کرده و تارت را از قالب خارج کنید. سرگرمی روز تارت را در بشقاب مورد نظر قرار دهید و به دلخواه با برش های میوه تزئین کنید و با چای سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا