آشپزی

طرز تهیه تاس کباب با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه تاس کباب را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه تاس کباب

تاس کباب یکی از انواع غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه تاس کباب برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 400 گرم
هویج 3 عدد
به 2 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد
پیاز 3 عدد
سیب زمینیها 3 عدد
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز غلیظ 2 قاشق غذاخوری
هندوانه 3 قاشق غذاخوری
آب جوش 4 فنجان
آل بخارا کافی
نمک و فلفل کافی
روغن مایع و زردچوبه کافی

طرز تهیه تاس کباب

مرحله اول

من آماده می کنم تاس باربیکیو خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به قطعات درشت برش می دهیم و در قابلمه مناسبی می گذاریم. سپس پیاز را به صورت دایره ای خرد کرده و روی تکه های گوشت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا هویج را پوست گرفته و بعد از شستن دایره ای برش می دهیم و همراه با آلو بخارا روی خلال های پیاز قرار می دهیم. سپس پوست گوجه فرنگی را جدا کرده و ورقه ای می کنیم.

سطح سوم

سپس کلم را مکعبی می کنیم و به همراه گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم. سپس در یک قابلمه کوچک مقداری روغن مایع بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا به همراه رب گوجه فرنگی مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به قابلمه اضافه کنید سپس تفت دهید تا بوی خامی رب و ادویه گوجه فرنگی از بین برود. وقتی پوره گوجه فرنگی سبک شد، آب جوش اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس اجازه دهید رب گوجه به جوش بیاید، سپس آن را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید گوشت و سایر مواد به مدت 3 ساعت کاملا بپزند.

مرحله ششم

بعد از این مدت پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و بعد از شستن ورقه ای برش می دهیم و به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم سیب زمینی ها کاملا بپزند.

مرحله هفتم

وقتی سیب زمینی ها کاملا نرم و پخته شدند، آب گوشت را به قابلمه اضافه می کنیم تا غذا مزه دار شود و طعم بهتری به آن بدهد و اجازه می دهیم کباب مکعبی 10 دقیقه دیگر دم بکشد تا آماده سرو شود.

مرحله هشتم

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت برمی داریم سپس حبه های کباب را در ظرف مورد نظر می گذاریم و با جعفری خرد شده تزئین می کنیم. در آخر کباب را با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا