آشپزی

طرز تهیه تاس کباب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه تاس کباب

تاس کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که در گذشته و زمانی که فست فود در سبد غذایی ما جایی نداشت در آشپزخانه های ایرانی تهیه می شد. شاید برایتان جالب باشد که دلیل نامگذاری این غذا را بدانید. تاس به معنای ظرف یا کاسه مسی است و از آنجایی که بیشتر ظروف در گذشته مسی بودند، به این شیوه طبخ گوشت تاس کباب می گفتند. تاس کباب را می توان با حذف گوشت کاملا گیاهی کرد. این غذای مقوی حاوی بیشتر مواد مورد نیاز بدن شماست و می تواند غذایی سالم و مناسب برای روزهای سرد باشد. با ما بمان. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله ساخت سیخ مکعبی با سایت تینا چی همراه باشید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت خورشتی 300 گرم
پیاز 2 عدد
هویج 1 قطعه
آلو 10 عدد
سیب زمینیها 2 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
نمک و فلفل تا جایی که لازم است
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه تاس کباب

مرحله اول

برای تهیه کباب حلقه های پیاز را بشویید و پوست بگیرید و کنار بگذارید. یک قابلمه مناسب را روی اجاق قرار دهید و کمی روغن به آن اضافه کنید. مقداری پیاز را خرد کنید.

مرحله دوم

سپس آن را در تابه قرار دهید تا کمی طلایی شود. برای این منظور دو قاشق پیاز گرانبها کافی است. سپس گوشت خورش را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت دهید. سپس مقداری پوره گوجه فرنگی را در روغن تفت دهید و با گوشت مخلوط کنید.

سطح سوم

سپس به اندازه کافی آب اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت نیم پز شود. در این مرحله حتما از آب جوش استفاده کنید زیرا اضافه کردن آب سرد باعث می شود که گوشت شما دیرتر بپزد. به هیچ وجه نمک نزنید چون گوشت کم کم پخته می شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که علاوه بر پیاز، ابتدا باید هویج را با پوست کن تمیز کنید و سپس حلقه حلقه کنید و روی گوشت بچینید. همیشه بهتر است حرارت زیر قابلمه را در حد متوسط ​​نگه دارید تا آب خوراک خیلی سریع تبخیر نشود.

مرحله پنجم

آلوها را چند ساعت در کمی آب خیس کنید و سپس آنها را خوب بشویید تا گرد و غبار آن گرفته شود. آلوها را بعد از افزودن هویج به کباب ها اضافه کنید و بگذارید کاملا با غذایتان مخلوط شود.

مرحله ششم

در این مرحله که گوشت کاملاً پخت، مقداری نمک و زعفران دم کرده به کباب ها اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه بپزد. نکته مهم در مورد تاس کباب این است که سیب زمینی سریعتر از سایر صیفی جات پخته می شود.

مرحله هفتم

به همین دلیل در پایان پخت سیب زمینی ها را بشویید و حلقه حلقه کنید و به کباب ها اضافه کنید. به هیچ وجه نباید این غذا را زیاد هم بزنید. هنگام سرو، همه سبزیجات باید کاملا پخته شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا