آشپزی

طرز تهیه ترشی بندری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شراب بندری

ترشی بندری یکی از ترشی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شراب بندری برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد تشکیل دهنده شراب بندری
گل كلم 500 گرم
خیار بوته ای 300 گرم
هویج 300 گرم
سیر 1 بوته
فلفل سبز و قرمز 4 عدد
پیاز قرمز 1 قطعه
بادمجان 2 عدد وسط
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
سرکه 2 فنجان
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه هر کدام 1 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز، سیاه دانه و پودر گشنیز هر کدام 1 قاشق غذاخوری
ترخون خشک و مرزنجوش هر کدام 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شراب بندری

مرحله اول

من آماده می کنم بندر ترشی خوشمزه در ابتدای کار گل کلم را به همراه هویج، فلفل سبز، خیار بوته ای، پیاز قرمز، بادمجان و فلفل قرمز می شوییم سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله دوم

حالا پوست هویج را جدا می کنیم و همراه با گل کلم، بادمجان، پیاز قرمز، سیر، فلفل قرمز، فلفل سبز و خیار بوته ای نگینی خرد می کنیم سپس در قابلمه مناسبی با حرارت ملایم می گذاریم.

سطح سوم

حالا بادمجان ورقه شده را به همراه مقداری سرکه به قابلمه اضافه کنید، سپس اجازه دهید بادمجان به مدت 5 تا 10 دقیقه در سرکه بپزد تا بافت آن نرم شود. بعد از این مدت هویج و گل کلم را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله چهارم

از آنجایی که هویج و گل کلم قوام بیشتری نسبت به سایر سبزیجات دارند، اجازه می دهیم کمی بپزند تا نرم شوند. حالا رب گوجه فرنگی را با کمی سرکه مخلوط کنید تا رب گوجه فرنگی رقیق شود.

مرحله پنجم

سپس پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید، سپس بگذارید سبزیجات به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بپزند. بعد از این مدت ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید خیارشور به مدت ۲ ساعت کاملا خنک شود.

مرحله ششم

وقتی خیارشور سرد شد پیاز خرد شده، خیار، فلفل قرمز و سبز، سیر، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، ترخون و نمک خشک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله هفتم

حالا بعد از هم زدن ظرفی با درب شیشه ای انتخاب می کنیم و داخل آن را با دستمال خشک تمیز می کنیم. در مرحله بعد ترشی را داخل ظرف بریزید سپس درب آن را محکم ببندید تا هوا وارد نشود.

مرحله هشتم

ترشی را به مدت 24 ساعت در دمای محیط می گذاریم تا استراحت کند. بعد از این مدت ترشی را به مدت ۷-۸ روز در یخچال نگهداری می کنیم تا برسد و بعد از آن سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا