آشپزی

طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند

ترشی فلفل سبز تند یکی از چاشنی های خوشمزه و ساده ایرانی است که می توانید آن را در دستور العمل های مختلف تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای ترشی فلفل چیلی
فلفل سبز تند 500 گرم
سیر 6 عدد قرص
جوجن خشک شده 1 قاشق چایخوری
سرکه 1 فنجان
نمک 3 قاشق غذاخوری
اب 6 لیوان

طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند

مرحله اول

برای تهیه فلفل دلمه ای خوشمزه ابتدا فلفل ها را خوب بشویید سپس در آبکش بریزید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس فلفل ها را روی دستمال تمیز می گذاریم تا کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

در این مدت 6 پیمانه آب در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و 3 قاشق غذاخوری نمک را به آب در حال جوش اضافه کنید.

سطح سوم

بعد از اینکه آب کمی خنک شد و ولرم شد فلفل سبز را که کاملا خشک شده بود به قابلمه اضافه می کنیم سپس یک بشقاب معکوس روی فلفل ها قرار می دهیم تا کاملا در آب فرو بروند.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که اگر فلفل ها را به آب در حال جوش اضافه کنیم، ترد خود را از دست می دهند و نرم می شوند. بعد از آن فلفل ها را به مدت 8 ساعت در آب نمک می گذاریم و بعد از آن از آبکش رد می کنیم.

مرحله پنجم

بعد از اینکه آب اضافی فلفل ها گرفته شد روی دستمال کاغذی می گذاریم تا خشک شوند. سپس یک ظرف شیشه ای درب دار را کاملا می شوییم سپس با دستمال آن را کاملا خشک می کنیم تا رطوبت نداشته باشد.

مرحله ششم

در این مرحله فلفل ها را داخل لیوان می ریزیم و سیر را به همراه سیر خشک می چینیم. سپس سرکه را به همراه مقداری نمک روی فلفل ها بریزید تا کاملا روی فلفل ها را بپوشاند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که اگر بخواهیم طعم تند سرکه را کم کنیم می توانیم نیمی از لیوان را با سرکه و بقیه را با آب جوش پر کنیم. سرگرمی روز ظرف ترشی را به مدت 1 هفته تا ده روز در یخچال قرار دهید تا ترشی درست شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا