آشپزی

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بادمجان ترشی

ترشی بادمجان یکی از ترشی های خوشمزه و پرطرفدار کشورمان است که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله با مواد مختلف تهیه می شود. طرز تهیه بادمجان ترشی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای بادمجان ترشی
بادمجان 5 قلم
هویج 3 عدد
فلفل سبز 1 قطعه
سیر ½ گیاه
سرکه 2 فنجان
گشنیز، رازیانه و نعنا هر کدام 1 قاشق غذاخوری
مرزه، ترخون و جعفری هر کدام 1 قاشق غذاخوری
پودر زردچوبه، پاپریکا و گلپر هر کدام 1 قاشق چایخوری
پودر گشنیز و سیاه دانه هر کدام 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بادمجان ترشی

مرحله اول

من آماده می کنم بادمجان ترشی خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و درشت خرد می کنیم سپس در ظرف مناسبی با سرکه و آب و نمک می گذاریم و ظرف را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید بادمجان به مدت 40 تا 50 دقیقه روی آتش بماند تا کاملا بپزد و آب اضافی آن تبخیر شود. بعد از این مدت زردچوبه را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

سطح سوم

حالا اجازه دهید بادمجان پخته شده کاملا خنک شود سپس در ظرف مناسبی خرد کنید. سپس هویج را شسته و بعد از جدا کردن پوست آن را همراه با فلفل سبز و سیر در ظرفی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

اگر چرخ گوشت ندارید می توانید سبزیجات را با رنده ریز رنده کنید. حالا گشنیز، رازیانه، نعناع، ​​مرزه، ترخون، جعفری، پاپریکا، پودر گلپر، پودر تخم گشنیز و سیاه دانه را به کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله پنجم

سپس اگر ترشی کمی سفت شد دوباره به آن سرکه اضافه کنید تا بافت ترشی نرم و لطیف شود سپس ترشی را در ظرف مورد نظر بریزید. حالا درب ظرف را می بندیم و به مدت دو روز در دمای محیط نگه می داریم.

مرحله ششم

بعد از این مدت ترشی را در یخچال نگهداری می کنیم. ماندگاری این نوع ترشی در یخچال 1 سال می باشد. در آخر ترشی را در ظرف مورد نظر بریزید و با غذاهای سنتی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا