آشپزی

طرز تهیه ترشی نازخاتون +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه ترشی ناچاتون

ترشی نازخاتون یکی از خوشمزه ترین و فوری ترین چاشنی های شمال کشورمان است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ترشی ناچاتون برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای ترشی ناتچاتون
بادمجان خلال شده 12 عدد
سیر 7 قرص
فلفل سبز تند 10 عدد
سول و گلپر کافی
هندوانه 1 و نیم BGN
سرکه قرمز ½ فنجان
ترشی سبزیجات 200 گرم
هویج 3 عدد

طرز تهیه ترشی ناچاتون

مرحله اول

من آماده می کنم ترشی از ناچاتون شمالی در ابتدای کار بادمجان ها را شسته سپس با حوله خشک می کنیم. سپس بادمجان ها را روی اجاق می گذاریم تا برشته شود و بعد از آن پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا بادمجان ها را روی تخته گوشت گذاشته و ریز خرد می کنیم. سپس هویج را شسته و پوست آن را جدا می کنیم و در قابلمه آب می گذاریم و قابلمه را روی اجاق می گذاریم.

سطح سوم

در این مرحله اجازه دهید هویج کمی نرم شود. سپس سبزیجات ترشی (جعفری، ترخون، ریحان، پیازچه) را می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس سبزیجات ترشی شده را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط سبزی ترشی نازخاتون را نگینی خرد کرده و سیر را پوست گرفته و بشویید و با رنده ریز رنده کنید. سپس فلفل سبز را شسته و ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج را از قابلمه خارج می کنیم و می گذاریم کاملا خنک شود. سپس هویج را با رنده ریز رنده کنید. سپس بادمجان را به همراه هویج، فلفل سبز و سیر در ظرف مناسبی ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا نمک، سرکه، آب و گلپر را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس یک شیشه تمیز درب دار را انتخاب می کنیم سپس ترشی ناز خاتون را داخل آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در نهایت درب ظرف را محکم ببندید تا هوا وارد ترشی نشود. توجه داشته باشید که این ترشی بعد از درست شدن آماده مصرف است اما برای طعم بهتر بهتر است آن را به مدت ۲ روز در یخچال قرار دهید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا