آشپزی

طرز تهیه ترشی پیاز با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ترشی پیاز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پیاز ترشی

ترشی پیاز یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین ترشی های کشورمان است که با انواع غذاهای سنتی سرو می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه پیاز ترشی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای ترشی پیاز
پیاز قرمز کوچک 1 کیلوگرم
کلم بنفش (اختیاری) 1 عدد کوچک
سیر 8 عدد قرص
سرکه 2 فنجان
نعناع خشک کافی
قند کافی
نمک کافی
فلفل قرمز کافی

طرز تهیه پیاز ترشی

مرحله اول

من آماده می کنم پیاز ترشی خانگی در ابتدای کار پیاز را پوست گرفته و بشویید سپس روی پارچه تمیزی قرار دهید تا کاملا خشک شود. سپس کلم قرمز را به صورت نوارهای متوسط ​​برش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله کلم قرمز را می شوییم سپس در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن بیرون بیاید و کاملا خشک شود. پس از خشک شدن کلم و پیاز، ظرف مناسب درب دار را انتخاب می کنیم.

سطح سوم

حالا نمک و شکر و فلفل قرمز و زنجبیل خشک را داخل ظرف مورد نظر می ریزیم سپس یک لایه پیاز را در ظرف می ریزیم. سپس مقداری کلم قرمز و چند حبه سیر روی فلفل بریزید و دوباره روی کلم را با پیاز بپوشانید.

مرحله چهارم

سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود و دوباره نمک، فلفل قرمز، جوجن خشک و شکر را روی مواد داخل ظرف می ریزیم. سپس ظرفیت ظرف را با سرکه پر می کنیم تا کاملا روی مواد را بپوشاند.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که بسته به نوع طعم، ترکیب آب و سرکه به مقدار مساوی باعث لطیف شدن ترشی می شود. حالا ظرف را در جای خشک و خنک قرار دهید، سپس اجازه دهید ترشی به مدت 2 هفته کاملا برسد.

مرحله ششم

استفاده از کلم بنفش کاملا اختیاری است، می توانید از آن برای خوش رنگ شدن ترشی استفاده کنید. بعد از 2 هفته پیازهای ترشی را در ظرف مورد نظر خود می ریزیم و با انواع غذاهای سنتی ایرانی سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا