آشپزی

طرز تهیه ته چین بادمجان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه ته بادمجان

تکین بادمجان یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ته بادمجان برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 3 فنجان
زرده تخم مرغ 2 عدد
بادمجان 3 عدد
زرشک کافی
پیاز 1 قطعه
زعفران آب پز کافی
ماست شیر ​​کامل 1 فنجان
سینه مرغ 200 گرم
روغن مایع کافی
نمک، فلفل، زردچوبه و پودر دارچین کافی

طرز تهیه ته بادمجان

مرحله اول

برای تهیه تاچین خوشمزه بادمجان ابتدا سینه مرغ را در قابلمه آب می ریزیم سپس کمی نمک و زردچوبه اضافه می کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله سینه های مرغ را به مدت 45 دقیقه در آب جوش بگذارید تا کاملا بپزند. سپس بادمجان ها را شسته و پوست آن ها را جدا کرده و حلقه ای برش می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله بادمجان ها را در ظرف آب و نمک قرار می دهیم سپس به مدت 30 دقیقه در آب و نمک می گذاریم تا تلخی آن گرفته شود. سپس بعد از این مدت بادمجان ها را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا برش های بادمجان را در آبکش بریزید، سپس اجازه دهید آب اضافی آن کاملا کشیده شود. سپس بعد از 45 دقیقه سینه های مرغ را از قابلمه خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله سینه مرغ را ریش ریش می کنیم سپس پیاز را پوست گرفته و می شوییم. سپس پیاز را نگینی خرد می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع داخل تابه بریزید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید سپس تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس سینه مرغ رنده شده را به پیازها اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را به سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. سپس زرشک را به مرغ اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس حرارت را خاموش کنید.

مرحله هشتم

حالا یک تابه جداگانه روی دمای متوسط ​​قرار می دهیم سپس مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم و می گذاریم خوب داغ شود. سپس حلقه های بادمجان را در تابه می گذاریم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. بعد برنج را شسته سپس به همراه 1 قاشق چایخوری نمک به آب در حال جوش اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا اجازه دهید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند تا پخت اولیه آن تمام شود. سپس بعد از گذشت این مدت زمانی که برنج دور برنج نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله برنج را آبکشی می کنیم سپس مقداری روغن مایع را در ظرف مناسبی می ریزیم. سپس زرده را از سفیده جدا می کنیم سپس در ظرف مناسب و جاداری می ریزیم.

مرحله دوم

حالا ماست را با زعفران بجوشانید و به زرده نمک اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس برنج را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سیزدهم

در این مرحله نیمی از مواد پایه را داخل قابلمه می ریزیم و با پشت قاشق برنج را فشار می دهیم. سپس سینه های مرغ ریش شده را کف چین پهن کنید سپس بادمجان ها را روی آن ها قرار دهید.

مرحله چهاردهم

حالا مابقی فیلینگ را روی مواد میانی بریزید، سپس با پشت قاشق دوباره فیل را فشار دهید تا لایه ها به هم بچسبند. بعد درب قابلمه را با بخار آب می پوشانیم سپس آن را روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله پانزدهم

در این مرحله شعله پخش کننده را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کننده قرار می دهیم. سپس قسمت پایینی بادمجان را به مدت 45 دقیقه روی آتش می گذاریم تا کاملا دم بکشد.

مرحله شانزدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برمی داریم سپس ته بادمجان را در ظرف مورد نظر برمی گردانیم. در آخر کف بادمجان را به دلخواه تزیین کرده سپس سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا