آشپزی

طرز تهیه ته چین تک نفره قالبی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کفی کپک زده

ته چین یکی از غذاهای شناخته شده و آشنای ایرانی است که کمتر کسی را پیدا می کنید که این غذا را دوست نداشته باشد. در این آموزش آشپزی طرز تهیه ته چین یک نفره به صورت فینگر فود را برای شما آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 12 قالب کوچک
برنج 4 لیوان
سینه مرغ 2 عدد
یک تخم مرغ 6 عدد
ماست خامه ای 2 فنجان
کره 3 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 5 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه
زرشک برای تزئین
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز پخت ته چین برای یک نفر

مرحله اول

ابتدا تا یک سوم آب را در قابلمه می ریزیم و درب آن را روی حرارت می گذاریم تا پیاز زودتر بجوشد، پیاز خرد شده را به همراه کمی زردچوبه به آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سینه مرغ را نیز اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت 30 دقیقه کاملا بپزد.

طرز پخت ته چین برای یک نفر

نصف آب را در قابلمه ای بریزید و مقداری نمک به آن اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد، برنج را بشویید، آب آن را آبکش کنید و وقتی آب جوش آمد، برنج را اضافه کنید و یکبار هم بزنید و اجازه دهید. برنج باز شده و مغز آن نیز آب پز شود.

مرحله چهارم

سپس یک دانه برنج را با دندان می چشیم، اگر دانه نرم بود برنج را آبکش کرده و کنار می گذاریم. سینه های مرغ را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شوند. سپس آنها را کباب می کنیم. روی پیشخوان آشپزخانه

مرحله پنجم

تخم‌مرغ‌ها را هم می‌زنیم تا سفیده‌ها و زرده‌ها تا حد امکان از هم جدا شوند و هر کدام را در ظرفی جدا می‌کنیم و سفیده‌ها را از یک طرف جدا می‌کنیم و زرده‌ها را با همزن برقی هم می‌زنیم و کره را در تابه‌ای کوچک می‌ریزیم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب شود و زرده تخم مرغ را اضافه می کنیم و ماست خامه ای و زعفران پخته شده را به آنها اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم و برنج آبکش شده را به مواد اضافه می کنیم. مواد را اضافه کرده و خوب بپوشانید تا تمام دانه های برنج با مواد آغشته شود.

مرحله هفتم

فر را روشن کرده و روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا به مدت 15 دقیقه گرم شود. بعد از آماده شدن مایع کف داخل قالب های مافین را با روغن چرب کرده و در هر قالب نیمی از برنج زعفرانی را بریزید و با قاشق فشار دهید سپس مقداری مرغ رنده شده بریزید.

مرحله هشتم

سپس برنج زعفرانی را روی مرغ ها می ریزیم و با ته قاشق سطح برنج زعفرانی را صاف می کنیم. به همین ترتیب تمام مافین ها را با ته چین پر می کنیم و سپس به مدت 30 دقیقه تا 50 دقیقه (بسته به نوع فر شما) در فر می گذاریم تا ته چین ها آماده شود.

مرحله نهم

پته های آماده را از فر خارج می کنیم و می گذاریم خنک شوند و از قالب خارج می کنیم و در ظرف مورد نظر می گذاریم و با چند تکه زرشک و پسته تزئین می کنیم.

نکاتی در مورد نحوه طبخ ته چین برای یک نفر

ته چین را به ظرف بچسبانید

یکی از نکات مهمی که در تهیه تهینی تکی باید رعایت شود این است که تمام ظروف را با کمی روغن چرب کنید تا در هنگام تهیه تهینی دچار مشکل نشوید. بنابراین چین های اطراف ته ظرف به ظرف نمی چسبد و پس از پخت به راحتی جدا می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا