آشپزی

طرز تهیه ته چین گرمساری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ته چین گرمساری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه تکین گرمساری

تکین گرمساری یکی از غذاهای لذیذ و اصیل گرمسار است که به روش های مختلف با مواد مختلف تهیه می شود.این غذای خوشمزه برای پذیرایی و مهمانی مناسب است.تچین گرمساری که طرفداران زیادی دارد تهیه آن بسیار آسان است. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه تکین گرمساری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
برنج 4 لیوان
گوشت 350 گرم
کشمش کافی
پیاز 3 عدد
اب 1 فنجان
زعفران آب پز کافی
کره 40 گرم
کره نصف فنجان
چوب دارچین 1 قطعه
فشار دادن 5 تکه
پیازچه تازه، ریحان و شوید برای تزیین کافی
آهک تازه برش خورده برای تزئین 1 قطعه
فلفل سبز شیرین برای دارچین 7 تا 8 عدد

طرز تهیه تکین گرمساری

مرحله اول: جوشاندن زعفران

من آماده می کنم ته چین گرمساری ابتدا مقداری زعفران را در ظرف کوچکی بریزید و مقداری آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید زعفران دم بکشد و غلیظ شود مقدار زعفران بستگی به ذائقه شما دارد و هر چه بیشتر باشد رنگ و طعم و عطر غذا بهتر می شود. ..

مرحله 2: ادویه ها را به گوشت ها اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید

سپس گوشت گوسفندی را که کمی چربی دارد به اندازه های مناسب برش دهید و در ظرفی بریزید سپس ادویه هایی که شامل نمک، فلفل، زردچوبه، پودر زیره، زیره سیاه و پودر گوجه فرنگی است را به گوشت اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله سوم: ادویه ها را مخلوط کرده و زعفران پخته شده را به گوشت ها اضافه کنید

ادویه ها را با دست روی گوشت بمالید و ماساژ دهید تا ادویه ها کاملا جذب گوشت شوند و مزه دار شوند سپس زعفران غلیظ آماده شده را روی گوشت بریزید و خوب با آنها مخلوط کنید تا رنگ و عطر و طعم زعفران در بیاید گوشت بخورید.

مرحله چهارم: پیازهای خرد شده را روی گوشت ها بریزید و در یخچال بگذارید

سپس پیاز را پوست گرفته و به قطعات کوچکتر خرد کرده و روی گوشت بریزید تا پیاز کاملا سطح آن را بپوشاند سپس روی ظرف را سلفون یا پلاستیک بپوشانید و گوشت را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید دو ساعت استراحت کند و پر شود. . دستکاری شده

مرحله 5: برنج را در آب و نمک خیس کنید

سپس برنج را در ظرفی بریزید و کمی آب اضافه کنید و کمی نمک در ظرف بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود و 2 ساعت برنج را در آب و نمک خیس کنید و در این فاصله پیاز را پوست بگیرید. و به ورقه های نازک برش دهید.

مرحله ششم: پیاز را خرد کرده و تفت دهید و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیازها را در ماهیتابه بریزید و در روغن داغ تفت دهید تا سبک و شفاف شوند، سپس کمی زردچوبه به پیازها اضافه کنید. کمی تفت دهید تا بوی زردچوبه گرفته شود و رنگ آن باز شود

مرحله هفتم: کشمش را به مواد داخل تابه اضافه کرده و تفت دهید

زردچوبه را با پیاز حدود یک دقیقه تفت دهید تا پیاز طلایی شود، سپس مقداری کشمش که قبلا شسته اید، کمی خیس خورده و بافت آن نرم شده است، در تابه را روی مواد قرار دهید، کمی تفت دهید. تا تغییر رنگ داده و خوب سرخ شوند.

مرحله هشتم: در قابلمه ای آب را بجوشانید و دارچین و هل را به آن اضافه کنید

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس داخل قابلمه ای مقداری آب بریزید، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس مقداری چوب دارچین و مقداری دانه هل را به آب در حال جوش اضافه کنید. عطر را با دارچین و هل پخش کنید.

مرحله نهم: برنج را در آب جوش بپزید و برنج را آبکش کنید

سپس برنج خیس خورده را در قابلمه ای بریزید و بگذارید 6-7 دقیقه در آب بجوشد و کمی نرم شود سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج را آبکش کنید سپس در یک سبد قرار دهید کنار گذاشتن

مرحله دهم: روغن، زعفران و آب را داخل قابلمه بریزید

سپس در قابلمه ای دیگر مقداری روغن بریزید، مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب مخلوط شوند، مقداری آب به مخلوط روغن و زعفران دم کرده اضافه کنید، سپس یک لایه برنج در قابلمه را روی مخلوط روغن و زعفران قرار دهید. بپزید و آب بریزید.

مرحله یازدهم: گوشت، پیاز و برنج را در قابلمه بریزید

سپس گوشت های مزه دار شده را روی برنج گذاشته و می چینیم سپس مقداری از پیازهای مزه دار شده را که در ظرف همراه گوشت بود روی گوشت ها ریخته و پهن می کنند سپس یک لایه دیگر برنج روی مواد می ریزند. سپس سطح صاف می شود.

مرحله 12: مخلوط پیاز و کشمش را به برنج اضافه کنید و زعفران را روی برنج بریزید.

سپس وسط برنج را یک حفره کوچک ایجاد کنید، سپس مخلوط پیاز و کشمش تفت داده شده را در وسط برنج بریزید، سپس زعفران پخته بسیار غلیظ را روی برنج بریزید و آن را پخش کنید تا عطر و طعم زعفران کاملاً گرفته شود. جذب برنج می شود و رنگ آن در برنج پخش می شود.

مرحله 13: کره را برش داده و روی برنج بریزید

سپس مقداری کره را به قطعات کوچک برش دهید و دور تا دور قابلمه را روی برنج قرار دهید سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید برنج و گوشت به مدت 3 ساعت با حرارت ملایم بپزند تا کاملا پخته و آماده شوند. کف قابلمه گرم است

مرحله چهاردهم: پایه گرمساری را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

بعد از گذشت این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و تکین گرمساری گرم را در ظرف مناسبی بریزید و با چند برگ نعناع و ریحان و شوید تازه تزیین کنید سپس یک عدد لیموی تازه را شسته و قاچ کرده و روی آن قرار دهید. در بشقاب سرو قرار دهید.

مرحله 15: سرو تکین گرمساری

برای تزیین تاچین گرمساری به سلیقه خود می توانید مقداری فلفل سبز شیرین را تمیز کرده و مانند دارچین در کنار بشقاب قرار دهید سپس تاچین گرمساری را به عنوان یک غذای خوشمزه و پرطرفدار با سالاد، ترشی و انواع مختلف تهیه کنید. دارچین و مخلفات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا