آشپزی

طرز تهیه خورش گردو اسفناج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش اسفناج و گردو

خورش اسفناج و گردو یکی از انواع خورش ایرانی خوشمزه است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه خورش اسفناج و گردو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
اسفناج 500 گرم
گردو 200 گرم
گوشت خورشتی 300 گرم
پیت 1 قطعه بزرگ
رب انار ¼ فنجان
آب غور 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه خورش اسفناج و گردو

مرحله اول

برای تهیه خورش اسفناج خوشمزه با گردو ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید سپس قابلمه مناسبی را روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. سپس پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله دوم

وقتی پیازها سبک و شفاف شدند، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و با پیاز تفت دهید تا عطر ادویه ها بیرون بیاید. سپس گوشت را شسته و به قطعات کوچک خرد می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله گوشت را به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس 1 لیتر آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب شروع به جوشیدن کند سپس کف روی سطح آب را جدا کنید.

مرحله چهارم

حالا حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد. در مرحله بعد گردوها را چرخ کرده و به قابلمه اضافه می کنیم سپس اسفناج ها را خوب شسته و درشت خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ظرف مناسبی را روی اجاق گذاشته و کمی روغن اضافه می کنیم. سپس اسفناج را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا قهوه ای شود. پس از پخته شدن گوشت، اسفناج و رب انار را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا بگذارید آب خورش کم شود و جا بیفتد. در آخر خورش را طعم دار می کنیم و به مقدار دلخواه نمک و آب و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در آخر خورش را در ظرف مورد نظر بریزید و با برنج سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا