آشپزی

طرز تهیه تیرامیسو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه تیرامیسو

تیرامیسو یکی از دسرهای بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که اصل آن متعلق به ایتالیا است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسو برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای تیرامیسو
بیسکویت لیدی فینگر 1 بسته
اسپرسو، قهوه فوری یا نسکافه 1.5 قاشق غذاخوری
زرده 2 عدد
شکر گرانول یا پودر قند 50 گرم
عصاره وانیل ¼ قاشق چایخوری
پنیر ماسکارپونه 200 گرم
کرم رنگ 200 گرم

طرز تهیه تیرامیسو

مرحله اول

من آماده می کنم تیرامیسوی خوشمزه ابتدا قهوه فوری یا پودر نسکافه را در یک فنجان آب جوش بریزید و هم بزنید تا یکدست شود سپس اجازه دهید کاملا خنک شود. بعد، یک کاسه گرم شده را انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا زرده تخم مرغ را به کاسه شکر گرانول یا پودر قند اضافه کنید سپس با دور تند همزن برقی هم بزنید تا شکر حل شود و بافت تخم مرغ ها باز شود. سپس ظرف را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با همزن برقی به مدت 10 تا 15 دقیقه هم می زنیم تا تخم مرغ غلیظ و کشدار شود. سپس دمای تخم مرغ را با دماسنج اندازه می گیریم، اگر 70 درجه سانتی گراد بود آن را از روی اجاق برمی داریم.

مرحله چهارم

حالا کاسه را کنار می گذاریم تا دمای مواد کمی کاهش یابد. بعد از آن یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و پنیر ماسکارپونه را که باید خنک شود داخل آن می ریزیم سپس با همزن برقی هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را به پنیر ماسکارپونه اضافه می کنیم سپس عصاره وانیل را به مخلوط پنیر ماسکارپونه اضافه می کنیم. حالا با همزن برقی هم میزنیم تا مواد مخلوط شده و حجیم و پف دار بشه.

مرحله ششم

حالا خامه قنادی را در ظرفی جداگانه اضافه کنید و با همزن برقی 5 تا 10 دقیقه بزنید تا کرم رنگ شود سپس خامه فرم گرفته را به مخلوط پنیر ماسکارپونه اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد را هم میزنیم تا مخلوط و یکدست شود. پس از آن ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم و بعد از آن بیسکویت های لیدی را در قهوه فوری یا نسکافه سرد قرار می دهیم و در آن می پیچیم.

مرحله هشتم

پس از قرار دادن بیسکویت ها در قهوه ساز فوری، اجازه دهید قهوه یا غیرقهوه کاملاً با بیسکویت خیس بخورد سپس در ظرف قرار دهید. حالا نصف مخلوط خامه را روی بیسکویت ها بریزید.

مرحله نهم

در این مرحله با کاردک مخلوط خامه را روی تمام سطح بیسکویت پخش کنید. سپس بیسکویت ها را دوباره داخل قهوه بریزید، سپس خامه را بگذارید و در آخر تمام خامه را روی بیسکویت ها بریزید و با کفگیر پهن کنید.

مرحله دهم

حالا با کمک پالت کرم را صاف و یکدست می کنیم. سپس روی تیرامیسو را سلفون بپوشانید سپس به مدت 6 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. بعد از 6 ساعت تیرامیسو را از یخچال خارج کنید.

مرحله یازدهم

در این مرحله برای تزیین تیرامیسو مقداری پودر کاکائو روی آن الک می کنیم. سپس تیرامیسو را به قطعات دلخواه برش می دهیم و از قالب خارج می کنیم و در ظرف دلخواه خود می گذاریم سپس سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا