آشپزی

طرز تهیه جوجه با سس زرشک +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ با سس زرشک

خیلی وقت ها به دنبال یک دستور غذای ساده و سریع هستیم که یک غذای خوشمزه درست کند و تنوع را در سفره ها بیاورد. طرز تهیه مرغ با سس شاه توت یکی از آن دستورهایی است که هم آسان است و هم طعم متفاوت و خوشمزه ای دارد. پس بیایید این دستور خوشمزه را با هم امتحان کنیم.

من آماده می کنم مرغ با سس شاه توتابتدا سینه های مرغ را از استخوان جدا کرده و به صورت مکعبی برش دهید. زرشک را خیس کنید و با پیاز، پوره گوجه فرنگی و روغن زیتون در غذاساز پوره کنید. مرغ را با این سس مزه دار کنید و بگذارید چند ساعت در یخچال بماند. سپس مرغ ها را به سیخ بکشید و در تابه یا فر با کمی روغن تفت دهید. در آخر مرغ را داغ سرو کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید!

مواد اولیه برای 4 نفر اندازه ی
سینه مرغ بدون استخوان 2 عدد
زرشک خشک 1/2 فنجان
مواد دیگر اندازه ی
پیاز متوسط 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
کره بدون نمک 50 گرم
روغن زیتون 1/4 فنجان

طرز تهیه مرغ با سس شاه توت

مرحله 1: آماده سازی مرغ

ابتدا سینه های مرغ را جدا کرده و خوب بشویید. سپس مرغ را به مکعب های کوچک برش دهید یا در صورت تمایل یک مرغ کامل را به صورت مرغ کباب برش دهید. اگر مرغ استخوان دار را ترجیح می دهید، می توانید استخوان های سینه را نگه دارید و با احتیاط آن ها را برش دهید.

مرحله 2: درست کردن سس زرشک

زرشک را حدود نیم ساعت در آب خیس کنید تا نرم شود. پیاز را پوست گرفته و خرد کنید. سپس زرشک خیس خورده، پیاز چرخ کرده، پوره گوجه فرنگی و روغن زیتون را در غذاساز بریزید و خوب هم بزنید تا به پوره یکدستی تبدیل شود.

مرحله 3: مرغ را مزه دار کنید

سینه های مرغ برش خورده را در یک کاسه بزرگ بریزید و سس زرشک آماده شده را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا تمام تکه های مرغ به خوبی با سس آغشته شوند. سپس روی کاسه را با فویل یا درب بپوشانید و حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ مزه دار شود.

مرحله چهارم: سیخ کباب را آماده کنید

در مدتی که مرغ در حال طعم دادن است سیخ های چوبی را در آب داغ خیس کنید و نیم ساعت بگذارید بماند تا هنگام پخت نسوزند.

مرحله 5: مرغ را کباب کنید

مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و به سیخ بکشید. تابه یا گریل را با کمی روغن چرب کنید و سیخ ها را بگذارید. مرغ را از همه طرف سرخ کنید تا طلایی شود و تمام شود.

مرحله 6: در فر بپزید

اگر ترجیح می دهید مرغ را در فر بپزید، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سیخ های مرغ را در سینی فر بچینید و روی هر کدام را کمی روغن بمالید. سینی را در فر قرار دهید و اجازه دهید مرغ به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که پخته شود، برشته شود.

مرحله 7: سرو کنید

پس از پخت مرغ ها را از فر یا قالب خارج کرده و در ظرف مناسبی بچینید و سرو کنید. می توانید برنج سفید یا سالاد تازه را با غذا سرو کنید. این مرغ با سس شاه توت آماده نوش جان است. نوش جان!

آموزش انواع مرغ کبابی

  • طرز تهیه مرغ سوخاری زعفرانی خوشمزه و لطیف مرحله به مرحله
  • طرز تهیه مرغ کبابی با خردل طعمی جدید و فوق العاده خوشمزه!
  • طرز تهیه مرغ کبابی خامه ای، غذای خوشمزه و رستورانی!
  • طرز تهیه مرغ کباب حلزونی خوشمزه مرحله به مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا