آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه جوجه کباب تابه ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرغ کبابی یک تابه از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با طعم های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مرغ سوخاری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 800 گرم
سس مایونز 4 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
پیاز 2 عدد بزرگ
لیمو ترش 1 قطعه
فلفل 1 قطعه
زعفران آب پز ½ فنجان
نمک و فلفل کافی
کره یا روغن کافی

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرحله اول

برای تهیه یک مرغ سوخاری خوشمزه ابتدا سینه های مرغ را به مکعب هایی کوچکتر از مرغ سیخ شده برش می دهیم و در یک کاسه بزرگ قرار می دهیم. سپس زعفران پخته شده را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم

بعد از اینکه مرغ کاملا جذب زعفران شد آن را به مدت 15 دقیقه در آشپزخانه بگذارید. بعد از این مدت روغن زیتون را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مرغ ها آغشته شوند.

سطح سوم

در این مرحله سس مایونز، آبلیمو، کمی نمک و فلفل را به کاسه اضافه کنید و مواد را کمی هم بزنید. سپس پیاز و فلفل را ورقه های درشت خرد کرده و به کاسه اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا مواد را کمی با هم مخلوط می کنیم تا پیاز و فلفل به طور یکنواخت در ظرف پخش شوند. سپس درب ظرف را سلفون می بندیم و چند ساعت در یخچال می گذاریم تا مرغ طعم دار شود.

مرحله پنجم

بعد از این مدت کاسه را از یخچال خارج کنید. می توانیم جوجه ها را به سیخ بکشیم یا بدون سیخ بپزیم. سپس یک تابه مناسب را گرم کنید و مقداری کره یا روغن به تابه اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله تکه های مرغ را به تابه اضافه کنید و بگذارید خوب سرخ شوند. بعد از اینکه یک طرف مرغ ها طلایی شد آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

در حالی که مرغ ها در حال سرخ شدن هستند، می توانیم مقداری گوجه فرنگی را که از وسط نصف شده است، به تابه اضافه کنیم. سرگرمی روز مرغ کبابی و گوجه فرنگی سرخ شده را در بشقاب مورد نظر قرار دهید و با نان یا برنج سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا