آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب خردلی با طعمی دلنشین در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ کبابی با خردل

مرغ کبابی خردل یکی از آن غذاهای خوش طعم و لذیذی است که طعم بسیار خوبی دارد و تهیه آن بسیار آسان است، می توانید این غذای خوشمزه و پرطرفدار را به روش های مختلف با مواد مختلف تهیه کرده و برای سرو در مهمانی ها از آن استفاده کنید. برای راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ کبابی با خردل به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
سینه مرغ 1 قطعه کامل
پیاز بزرگ 1 قطعه
زعفران آب پز کافی
کره 30 گرم
کرم رنگ 100 گرم
خردل 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 3 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه کافی
فلفل سیاه و پاپریکا از هر کدام نصف قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه و آویشن از هر کدام نصف قاشق چایخوری
پودر زیره و دارچین از هر کدام نصف قاشق چایخوری
پودر زنجبیل و سیر از هر کدام نصف قاشق چایخوری
برنج 1 فنجان برای هر نفر
زعفران آب پز برای تزیین برنج کافی
پیازچه تازه، ریحان و شوید برای تزیین کافی
گوجه فرنگی رول شده دارچینی 1 قطعه
فلفل سبز شیرین برای دارچین 3 تا 4 عدد
لیموترش تازه برای دارچین 1 قطعه

طرز تهیه مرغ کبابی با خردل

مرحله 1: سینه مرغ را خلال کرده و پیاز را خرد کنید

ابتدا سینه مرغ را بشویید، خشک کنید، استخوان ها را جدا کنید، سپس سینه مرغ را به اندازه مناسب برش دهید و کنار بگذارید، سعی کنید همه برش ها به یک اندازه باشد، سپس پیاز را پوست گرفته، شکل دهید و ریز خرد کنید.

مرحله 2: پیاز خرد شده را با کره آب شده تفت دهید

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن ذوب شود، سپس پیاز را در ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شفاف شود، در ماهیتابه را در حین تفت دادن پیاز ببندید تا بافت آن نرم شود و روغن روغن بیفتد. نرم می شود آنها را بخور

مرحله سوم: برش های مرغ را در تابه سرخ کرده و زعفران را اضافه کنید

وقتی پیازها خوب سرخ شدند ورقه های مرغ را در ماهیتابه بریزید، سرخ کنید، وقتی کناره های مرغ ها طلایی شد، آن ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود، سپس مقداری زعفران را کاملا له کنید، روی آن ها بریزید. مرغ ها را با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: همه مواد را با هم مخلوط کرده و مرغ ها را بپزید

سپس همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا رنگ و عطر و طعم زعفران به خورد جوجه ها برود سپس در قابلمه را ببندید 45 دقیقه اجازه دهید مرغ ها بپزند و بافت آنها نرم شود در این حین در حال پخت مرغ ها مواد مواد لازم برای سس را آماده کنید.

مرحله 5: ادویه ها را در ظرفی بریزید و سس خردل را به آنها اضافه کنید

برای سس همه ادویه ها شامل نمک، فلفل، پاپریکا، زردچوبه، پاپریکا، پودر زیره، پودر آویشن، زنجبیل، دارچین و پودر سیر را به مقدار مناسب و به سلیقه خود در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید. مقداری سس خردل روی ادویه ها بریزید.

مرحله ششم: خامه را به ادویه ها و سس خردل اضافه کنید

در مرحله بعد سس خردل را با ادویه ها مخلوط می کنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند تا عطر ادویه ها پخش شود سپس کمی خامه به مواد اضافه کرده و دوباره هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند و بافت یک دست درست شود. عطر ادویه ها باید خامه اضافه شود.

مرحله 7: آب لیموترش تازه را داخل مخلوط بریزید

سپس یک لیموی تازه را بشویید و از وسط نصف کنید آب آن را بگیرید و آبلیمو را روی ادویه ها بریزید و مخلوط کنید تا طعم لیمو جذب همه مواد شود اگر لیموی تازه ندارید می توانید از آماده استفاده کنید. -برای استفاده از آب لیمو

مرحله هشتم: سس مخصوص را به مرغ ها اضافه کنید

سپس سس را که کاملا غلیظ و یکدست شده است، کنار بگذارید، پس از ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت پختن مرغ ها، تابه را خارج کرده و سس را روی مرغ ها بریزید، خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند، تا عطر و بوی و طعم تمام مواد سس باید توسط مرغ خورده شود.

مرحله نهم: پختن مراتع با سس مخصوص

سپس در قابلمه را ببندید، بگذارید 20 دقیقه دیگر با هم بپزد و مرغ ها کاملا بپزند، طعم همه مواد باید با هم ترکیب شود و به سراغ مرغ ها برود، وقتی مرغ ها خوب پخته و پخته شدند. حرارت داده و کنار بگذارید.

مرحله دهم: برنج را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

سپس برنجی را که همزمان با مرغ کبابی خردل پختید و پختید در ظرف مناسبی بریزید و با زعفران پخته غلیظ تزیین کنید سپس مرغ کبابی را در ظرف دیگری بریزید و با برنج بچینید.

مرحله یازدهم: کباب مرغ را با خردل تزیین کنید

سپس روی مرغ کبابی را با خردل با برگ های تازه نعناع، ​​ریحان و شوید تزیین کنید، همچنین می توانید چند ورقه گوجه فرنگی تفت داده شده و آب پز را در کنار مرغ ها قرار دهید و مقداری فلفل سبز شیرین و چند برش لیموترش کنار مرغ قرار دهید. ظرف را تزئین کنید. در آخر مرغ کبابی را با خردل به عنوان یک غذای شیک و خوش طعم با برنج زعفرانی، ته دیگ، سالاد، ترشی، انواع دارچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا