آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب مدیترانه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ کبابی مدیترانه ای

جوجه کباب مدیترانه ای یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین کباب های بین المللی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه مرغ کبابی مدیترانه ای برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 500 گرم
ماست سفت و شیرین 1 فنجان
روغن مایع یا زیتون 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و پودر آویشن کافی
پودر پیاز یا پیاز 1 قاشق غذاخوری یا 1 عدد
سبزیجات معطر کافی
سیر 2 تا 3 قرص

طرز تهیه مرغ کبابی مدیترانه ای

مرحله اول

برای تهیه مرغ کبابی مدیترانه ای لذیذ، در ابتدای کار، ماست را به همراه روغن مایع در ظرفی ریخته و با همزن دستی هم بزنید تا ماست یکدست شود. سپس نمک و فلفل سیاه و پودر آویشن را به ماست اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوسته های سیر را جدا می کنیم و با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم سپس به مخلوط ماست اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس فلس های پیاز را برمی داریم و می شوییم و ورقه ای می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله پیاز یا پودر پیاز را به ماست اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس سبزی های معطر (سیلانترو، جعفری، ترخون و ریحان) را می شوییم و در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن کاملا کشیده شود.

مرحله چهارم

حالا سینه های مرغ را به مکعب های مساوی برش می دهیم و داخل مخلوط ماست می ریزیم سپس هم می زنیم تا مرغ با مواد ماست آغشته شود. سپس روی کاسه مرغ مزه دار شده را سلفون بپوشانید.

مرحله پنجم

در این مرحله سینه مرغ مزه دار شده را به مدت 6 ساعت در یخچال می گذاریم تا مواد را از مرغ گرفته شود. سپس بعد از این مدت مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا سینه های مرغ را از ماست خارج کرده و به صورت یکنواخت نخ می کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و با کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس تابه را گرم می کنیم.

مرحله هفتم

در آخر کباب های مرغ را در تابه می ریزیم سپس کاملا سرخ می کنیم تا سرخ و پخته شوند. در نهایت مرغ کبابی مدیترانه ای را در ظرف مورد نظر می چینیم و با برنج سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا