آشپزی

طرز تهیه حلوای لبو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه حلوای لبو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حلوا لبو

حلوای لبو یکی از حلواهای خوشمزه و بسیار خوش رنگ ایرانی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوا لبو برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم حلوای لبو
آرد گندم 1 فنجان
قند 1 فنجان
چغندر 4 تا 5 عدد
بالم لب 1 فنجان
روغن مایع ½ فنجان
گل سرخ ¼ فنجان

طرز تهیه حلوا لبو

مرحله اول

برای تهیه حلوای لذیذ لیپوماتیک ابتدا لیپو را می شوییم سپس در قابلمه مناسبی می گذاریم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که لیپوماتیک را بپوشاند. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا می گذاریم لبو به مدت 6 ساعت در آب جوش بماند تا کاملا بپزد. بعد از 6 ساعت نان را از تابه خارج کرده و بگذارید خنک شود. سپس پوست لب را کاملا جدا می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله لبوها را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و در مخلوط کن یا غذاساز می ریزیم سپس آن ها را هم می زنیم تا پوره شوند. سپس مایع داخل قابلمه را صاف کرده و در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله چهارم

حالا پوره لبو را به همراه شکر و گلاب در ظرف مناسبی اضافه کنید سپس هم بزنید تا ذرات شکر حل شود. سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس آرد گندم را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را 20-15 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن کاملا از بین برود. وقتی آرد کمی رنگ شد آن را از روی اجاق بردارید و آرد را الک کنید و سپس الک کنید.

مرحله ششم

حالا آرد الک شده را به تابه اضافه کنید و روغن مایع را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه تفت دهید. بعد تابه را از روی حرارت برمیداریم سپس شهد را داخل تابه میریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله حلوا را هم زده و دوباره روی اجاق گذاشته و سریع هم می زنیم تا حلوا جمع شود. بعد وقتی حلوا جمع شد حلوا را در وسط تابه به صورت گهواره تکان می دهیم تا یکدست شود.

مرحله هشتم

در آخر حلوا را داخل ظرف دلخواه می چینیم سپس قسمتی از حلوا را در قیف لوله ای ریخته و حلوا را به دلخواه صاف می کنیم. در آخر روی حلوا را با مقداری پسته و نارگیل تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا