آشپزی

طرز تهیه حلوای نشاسته با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه حلوای نشاسته را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حلوای نشاسته ای

حلوای نشاسته ای یکی از انواع حلوای خوشمزه و خوش طعم است که بافتی نرم و سبک دارد و بسیار راحت و سریع تهیه می شود.این حلوای معطر طرفداران زیادی دارد و می توان از آن به عنوان یک صبحانه سالم و مقوی استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای نشاسته ای به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم حلوای نشاسته ای
نشاسته 1 فنجان
قند 2 1/2 تا 3 فنجان
اب 2 لیوان
خلال بادام کافی
گل سرخ نصف فنجان
زعفران کافی
کره 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای نشاسته ای

مرحله اول

ابتدا نشاسته را در ظرفی بریزید و سپس آب را اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شود سپس شکر را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود و مخلوط یکدستی به دست آید سپس به سلیقه خود گلاب بریزید. .

مرحله دوم

می توانید به ذائقه خود کم و بیش گلاب اضافه کنید، اما دقت کنید مقدار آن به حدی نباشد که عطر گلاب بر بقیه مواد غالب شود، سپس مقداری خلال بادام که از قبل در آب خیس کرده اید یا گلاب را به مواد اضافه کنید. مخلوط کردن

سطح سوم

سپس کاسه همزن را روی حرارت ملایم قرار داده و مدام هم می زنیم، سپس مقداری زعفران را در ظرف کوچکی ریخته و مقداری آب به آن اضافه می کنیم و می گذاریم دم بکشد و غلیظ شود، سپس به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. .

مرحله چهارم

سپس روغن را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و قوام مخلوط نرم و یکدست شود و حلوا را مدام هم بزنید تا نچسبد و حلوا سفت و سفت شود و بماند حدود یک ساعت. ساعت آتش کم

مرحله پنجم

پس از اینکه حلوا به غلظت مناسب رسید و شکل خود را به خود گرفت آن را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا حرارت اولیه آن از بین برود و پس از سرد شدن حلوا آن را در ظرف دیگری بریزید و در یخچال قرار دهید. .

مرحله ششم

اگر می خواهید این حلوا را برای مدتی نگهداری کنید، آن را در ظرف شیشه ای مناسبی قرار دهید و در یخچال قرار دهید و هنگام استفاده، حلوا را در ظرف مناسبی بریزید و سطح آن را صاف کنید و با خلال نارگیل، پسته و بادام تزئین کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا