آشپزی

طرز تهیه حلوای کاراملی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه حلوای کاراملی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حلوای کاراملی

حلوای کاراملی یکی از انواع حلواهای رنگارنگ ایرانی است که معمولا برای مجالس تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه حلوای کاراملی در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای حلوای کاراملی
کره 100 گرم
روغن مایع ½ فنجان
ارد 1.5 فنجان
گردوی آسیاب شده ½ فنجان
مواد لازم برای شربت زعفران
قند ½ فنجان
اب ½ فنجان
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای شربت کارامل
قند ⅔ لیوان
آب جوش ½ فنجان

طرز تهیه حلوای کاراملی

مرحله اول

برای تهیه یک حلوای کاراملی خوشمزه ابتدا باید شربت ها را تهیه کنیم. برای تهیه شربت کارامل ابتدا شکر را در ظرف مناسبی بریزید سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا آب شود.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به آرامی تفت می دهیم تا کاراملی شود سپس آب جوش را به تابه اضافه می کنیم و به آرامی مواد را هم می زنیم تا شکر کاراملی حل شود و با آب جوش کاملا یکنواخت شود.

سطح سوم

حالا تابه را از روی حرارت بردارید و شروع به تهیه شربت زعفران کنید. برای این منظور شکر را همراه با آب در قابلمه مناسبی بریزید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا آب شود.

مرحله چهارم

بعد از اینکه شکر کاملا آب شد، پودر هل و زعفران پخته شده را اضافه می کنیم و بعد از چند بار جوش آمدن شربت، آن را از روی حرارت برمی داریم. سپس آرد را در ظرف مناسبی الک کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله کره و روغن را به تابه اضافه کنید و مواد را به آرامی تفت دهید تا خامی آرد کاملا از بین برود. بعد از 20 دقیقه شربت ها را به تابه اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید.

مرحله ششم

ابتدا شربت زعفران را اضافه کنید و با آرد خوب مخلوط کنید تا یکدست شود سپس شربت کارامل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شربت کاملا جذب آرد شود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه حلوا کمی با هم جمع شد، گردوهای نصف شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه حلوا پخش شود. در آخر حلوا را در ظرف مورد نظر بریزید و به سلیقه خود تزئین کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا